Американският технологичен гигант IBM обяви, че продава своето метеорологично звено, включително мобилно приложение The Weather Channel и уебсайтовете Weather.com, Weather Underground и Storm Radar, пише CNBC.
IBM ще продаде The Weather Company и нейните активи на Francisco Partners – фокусирана в технологиите фирма за дялово инвестиране. Финансовите условия на сделката не са разкрити. Споразумението, което се очаква да бъде финализирано до април, включва научна и техническа платформа за прогнозиране на времето, както и корпоративни услуги за данни за медийната индустрия, авиацията и технологичната индустрия.
Francisco Partners планира да насочи част от бизнеса с метеорологични прогнози повече към потребителите, като добави повече инструменти, свързани със здравето и благосъстоянието, допълва съобщението.
Като част от сделката IBM ще запази достъп до метеорологичните данни, които ползва в част от своите модели с изкуствен интелект, които продава на корпоративни клиенти. Тази система, обучена на сателитните данни на НАСА, е насочена към анализиране на ESG данни и анализ на климата, като например мониторинга на природни бедствия.
IBM плати 2 млрд. долара за компанията през 2016 г., като се твърди, че още от април проучва продажбата ѝ, тъй като се опитва да опрости бизнеса си. Гигантът заяви, че метеорологичното му звено обслужва средно 415 млн. души месечно, а информация от април оценява предстоящата сделка на над 1 млрд. долара.
Продажбата отговаря на промяната в стратегията на IBM, тъй като компанията стеснява фокуса си до ключови двигатели на растежа като софтуера, облачните услуги и изкуствения интелект.