Индонезийската холдингова компания GoTo Group намали загубите, след като даде приоритет на рентабилността пред растежа на приходите, с което се приближава към целта си да излезе на печалба след продължителната ера на скъпоструващо разширение, съобщава Bloomberg.
Най-голямата технологична компания в Индонезия отчете спад на нетната загуба за първото полугодие с 48% до 7,16 трлн. рупии (466,7 млн. долара).
Това е положителен знак за Патрик Валухо, който пое поста главен изпълнителен директор през юни. Управляващият партньор на основния акционер на GoTo, Northstar Group, е натоварен със задачата да помогне на кампанията да намали загубата чрез съкращаване на работни места, ограничаване на рекламните разходи и затягане на контрола върху общите разходи. Подобно на конкурентите Grab Holdings Ltd. и Sea Ltd., GoTo се опитва да убеди инвеститорите, че може да генерира пари след години на бърз растеж въпреки икономическата несигурност и забавянето на потребителски разходи в Югоизточна Азия.
Поглеждайки към второто полугодие, „перспективите трябва леко да се подобряват поради увеличените държавни разходи и ликвидността преди изборите в Индонезия, въпреки че смятаме, че пейзажът на електронната търговия вероятно ще остане конкурентен, тъй като TikTok продължава да бъде агресивен“, коментират анализаторите на Citigroup Фери Уон и Райън Дейвис.
Представянето на GoTo може допълнително да се подобри до края на годината, след като маржът стана положителен за първи път през второто тримесечие, като се изключи по-бавния от очакваното растеж на брутната стойност на трансакциите (GTV), воден от по-слабите дискреционни разходи и възхода на TikTok Shop.
Тези рискове биха могли да намалят GTV и да компенсират по-високите поръчки за превози на Gojek — водени от възстановяването на международните и регионалните пътувания — и по-добрата монетизация на електронната търговия, за да натежат върху маржа или приходите.
„GoTo все още може да достигане целта си за рентабилност — на коригирана база печалбата преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) — през четвъртото тримесечие, тъй като очакваме тези рискове да намалеят през второто полугодие“, изтъква Нейтън Найду, анализатор от Bloomberg Intelligence.
GoTo съкрати 600 работни места през март, след като през 2022 г. премахна общо 1300 служители. Компанията каза, че съкращенията са ѝ помогнали да намали месечните постоянни разходи с около 20% през януари и февруари, като междувременно ограничава разходите за маркетинг.
През февруари компанията измести своята цел за печалбата с една година, очаквайки коригираната EBITDA да стане положителна през четвъртото тримесечие на 2023 г.
„Въпреки макроикономическата несигурност, дигиталната икономика на Индонезия показва устойчивост с преминаване към онлайн разходи и приемане на цифрови технологии“, пишат анализатори на Buana Capital през юли, изчислявайки, че цифровата икономика на страната може да расте с 19% годишно до 130 млрд. долара до 2025 г.