IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Нетната печалба на Huawei се е утроила през второто тримесечие

Въпреки американските санкции приходите на компанията растат, подкрепени от новите ѝ бизнеси

16:05 | 11.08.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Продажбите на Huawei Technologies Co. са нараснали за трето поредно тримесечие, след като новите бизнеси на компанията, например в областта на облачните услуги, и нейното възстановяващо се подразделение за смартфони облекчиха последиците от санкциите на САЩ, пише Bloomberg.

Приходите на компанията са нараснали с 4,8% до 178,8 млрд. юана (24,7 млрд. долара) за периода от април до юни, показват изчисления на Bloomberg News, базирани на данните на компанията за първото полугодие. Нетната печалба се е утроила през това тримесечие и е била на стойност 26,8 млрд. юана, след като отчете ръст заради продажбите на бизнесите на компанията от по-рано.

Според компанията завръщането към растежа ѝ се дължи на подобренията в оперативната ефективност, стратегията за продажби и продуктовия асортимент. Huawei Technologies Co. е регистрира частичен ръст на приходите си от продажбата на някои бизнеси, заявяват от компанията в изявление в петък. Гигантът в областта на електрониката продаде своята дъщерна компания за смартфони Honor Device Co. на консорциум през 2020 г. и части от своя бизнес със сървъри през 2021 г., като и двете сделки се изплащат на траншове.

Отделните бизнеси на Huawei като част от общите продажби на компанията. Графика: Bloomberg Отделните бизнеси на Huawei като част от общите продажби на компанията. Графика: Bloomberg

„Нашите бизнеси с дигитална енергия и облачни услуги се разраснаха значително, а новите ни компоненти за интелигентно свързани превозни средства продължават да стават все по-конкурентноспособни“, заяви в изявлението главният финансов директор и ротационен председател Мън Уанджоу.

Според Мън основният бизнес на Huawei с телекомуникационно оборудване е бил „стабилен“ през второто тримесечие и е генерирал повече от половината от приходите от продажби на Huawei през първите шест месеца на годината. Приходите на компанията за първото полугодие са нараснали за първи път от три години насам.

Huawei и Apple Inc. бяха единствените две сред големите марки, чиито доставки на смартфони в Китай са се увеличили през второто тримесечие, показват данни на компанията IDC, според които доставките на базираната в Шънджън фирма са нараснали със 76% . Компанията се опитва да възстанови своя бизнес с устройства от висок клас, който беше ударен от санкциите на САЩ, но все още може да разполага с 5G функции, като не използва американски чипове.

Компанията разширява още повече кръга от клиентите си, като обхваща и китайските държавни пристанища и въглищни мини, помагайки за дигитализацията на различните индустрии, както например при производството на електроенергия. Нейното подразделение, предоставящо облачна инфраструктура и услуги, изпреварва тези на Alibaba Group Holding Ltd. и Tencent Holdings Ltd. и напредва значително в чужбина, отчитат данни на Canalys. Тласъкът от търсенето на изкуствен интелект вероятно ще поддържа своето темпо, дори когато на цялата китайска икономика ѝ е трудно да се възстанови.

От години Huawei е подложена на редица търговски ограничения от страна на САЩ, които ограничават доставките отвъд Океана на редица ключови компоненти и софтуер в чужбина. Сред най-известните продукти, които сега се считат за недостъпни за китайската компания, са 5G чиповете на Qualcomm Inc. и операционната система Android на Alphabet Inc. Бизнесът със смартфони на Huawei, който някога беше водещият по дял на доставките в световен мащаб, от тогава до сега изостана от челните места в класацията.

„През тази година представянето на водещите продукти на Huawei на пазара ще се върне към нормалното“, коментират от компанията в изявлението си. Потребителският ѝ бизнес отбеляза ръст от 2,2 % през първата половина на тази година, част от общото увеличение на приходите с 3,1 % през първата половина от годината.

Huawei вече се преориентира към пазара в Китай и нововъзникващите бизнеси с цел да увеличи печалбата си. Тя сключи важни договори с държавни телекомуникационни оператори и енергийни компании за изграждане на 5G инфраструктура в цялата страна. Китайският гигант в областта на електрониката също така си партнира с производители на автомобили, за да вгради своята операционна система Harmony в някои електрически автомобили.

Компанията е инвестирала 3 млрд. долара в своя бизнес за интелигентни автомобилни решения и сега с него се занимават 7 хил. служители, които са се посветили на допълнителни изследвания и разработки.

В краткосрочен план нестабилната китайска икономика може да потисне амбициите на компанията - през миналата година Huawei реализира над 60% от продажбите си на територията на родината си. Това вече се отрази на китайския пазар на смартфони, като се очаква слабото търсене да се запази през цялата 2023 г. Периодът, в който се изграждаха най-много безжични мрежи, също е към своя край, след като страната пусна в експлоатация близо 3 млн. базови станции за 5G. Huawei се сблъска с трудности и при износа на своите базови станции на някои от най-доходоносните пазари заради кампанията, която САЩ започна, за отстраняване на китайските продукти от телекомуникационните мрежи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:05 | 11.08.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още