Paramount Global ще продаде книгоиздателя Simon & Schuster на гиганта за дялово инвестиране KKR за 1,62 млрд. долара, съобщи медийната компания при обявяването на финансовия си отчет, пише CNBC.
Навлизането на KKR в книгоиздателския бизнес се случва месеци след като Paramount отмени първоначалното си споразумение да продаде Simon & Schuster на конкурента Penguin Random House, което беше оценено на 2,2 милиарда долара. Причина за провала на сделката е, че федерален съдия отхвърли сливането и това създаде тревога у правителството.
Акциите на Paramount повишиха стойността си с близо 4% по време на следборсовата търговия.
При представянето на финансовите резултати директорите на Paramount коментираха, че средствата от продажбата на Simon & Schuster ще бъдат използвани за продължаващите усилия на компанията да изплати дълга си.
Таксата от 200 млн. долара за прекратяване на сделката, която Paramount получи от Penguin, когато споразумението беше отменено, заедно със спестените пари, когато компанията намали дивидента си, също ще отидат за намаляване на ливъриджа, обяви финансовият директор Навийн Чопра.
Същевременно Paramount обмисля да се раздели с мажоритарния си дял в BET Media Group, собственикът на кабелната мрежа BET, VH1 и стрийминг услугата BET+, съобщи CNBC по-рано. Главният изпълнителен директор на Paramount Боб Бакиш заяви, че няма да коментира никакви конкретни ходове, но каза, че компанията е отворена за продажба, придобивания и партньорства, за да увеличи стойността за акционерите.
Paramount отчете 7,62 млрд. долара приходи за тримесечието, което е с 2% по-малко спрямо година по-рано, след като телевизионният сегмент на компанията отново повлече показателя надолу заради по-ниските рекламни приходи.
За тримесечието до 30 юни Paramount отчете 299 млн. долара нетна загуба, или 48 цента на акция, спрямо 419 млн. долара печалба, или 62 цента на акция, за същия период на миналата година.
Медийните компании се борят с отслабналия рекламен пазар, който особено засяга традиционния телевизионен бизнес.
Рекламните приходи на телевизионния сегмент са спаднали с 10%. Приходите от телевизионния бизнес като цяло пък са се свили с 2 на сто до 5,15 млрд. долара.
Директорите на компанията заявиха, че рекламните приходи на традиционната телевизия за третото тримесечие ще бъдат сходни с тези за първата половина на годината, но очакват подобрение през четвъртото тримесечие. Рекламата е слаба, тъй като компаниите са притеснени от възможността за рецесия.
Рекламните приходи на дигитални платформи като Paramount+ и безплатната, но включваща реклами Pluto, се очаква все пак да нараснат.
Рекламните приходи на стрийминг бизнеса са се увеличили с 21%.
Paramount каза, че стрийминг сегментът ѝ продължава да расте. Paramount+ е достигнала около 61 млн. абонати до края на тримесечието, като абонаментните приходи са нараснали с повече от 47 на сто до 1,22 млрд. долара.