Покупката на сгъваем смартфон изисква повече от това просто да се повярва в категорията, твърди Том Канг, базиран в Сеул директор на Counterpoint. Потребителите трябва да похарчат повече пари – миналогодишният модел Galaxy Z Fold струваше около 1800 долара, или близо два пъти повече от iPhone 14 Pro – за смартфон с камери и функции, които са подобни или с малко по-слаби спецификации, в замяна на нов тип дисплей, който е по-голям или по-компактен, когато е сгънат.
В сегашния им вид сгъваемите устройства не разполагат с някакви огромни предимства пред конвенционалните смартфони, които да оправдаят високата цена, коментира Никол Пън, базиран в Хонконг старши вицепрезидент на Canalys. В резултат на това сгъваемите устройства не са „първият избор за хората, които купуват нов смартфон от висок клас“, допълва тя.
Но в няколко глобални проучвания потребителите изразиха нарастващ интерес към закупуване на сгъваемо устройство, макар че искат цената да спадне.
Единственият лъч светлина е Южна Корея, където сгъваемите устройства обхващат 14% от общите продажби на смартфони за миналата година. Това е най-голямото навлизане на тази категория на който и да е голям пазар в света, твърдят от Counterpoint. Сгъваемите устройства са едва 2% от общите продажби на смартфони в САЩ и Европа.
Samsung постигна този успех заради голямата лоялност към бранда, на която се радва, както и на агресивните намаления, предлагани от мобилните оператори, които помогнаха на потребителите да се насочат към сгъваемите телефони, казват анализатори. По думите им това е тактика, която може да бъде използвана и другаде, за да стимулира по-голямо приемане на категорията, въпреки че може да повлияе негативно на рентабилността.
Сгъваемите телефони, включително тези на Samsung, обикновено се предлагат в два варианта. По-малката опция, когато бъде сгъната, може да стане наполовина по-малка от конвенционален смартфон. Тя е подходяща за хора, които търсят по-компактни решения. Съобщения или други известиямогат да се четат и на втория, външен екран, който покрива част от телефона. Освен това позволяват на потребителите да правят селфита или да гледат видеоклипове, докато телефонът е отворен наполовина.
По-големите и по-скъпи модели със сгъваем дисплей имат размера на таблет при отваряне и предлагат различни функции за ползване за няколко задачи едновременно. Когато е затворен, външният екран, който покрива по-голямата част от повърхността на устройството, работи подобно на дисплея на стандартен смартфон.
Колкото и да са нишови, сгъваемите смартфони се очертават като по-голямо бойно поле, тъй като все повече марки навлизат в сегмента. Китайски брандове, включително Oppo, Huawei, Xiaomi и Vivo, пуснаха сгъваеми модели. А по-рано тази година Google представи първия си сгъваем модел Pixel Fold.


Виц на деня - 18 декември
Мачовете по ТВ днес (18 декември)
Без ток във Варна на 18 декември 2025
Времето във Варна на 18 декември 2025
18 декември е определен за Международен ден на мигранта
Как китайският износ подкопава бъдещето на поколението Z в Азия
Изкуственият интелект захранва икономиката на Тръмп, но избирателите се тревожат
Ердоган моли Путин да си прибере С-400, за да спечели благоразположението на САЩ
Standard Chartered за AI рисковете
Какви мечки? Анкета на BofA показа растящ оптимизъм сред инвеститорите за 2026 г.
Audi връща А4 – какво да очакваме
Автомобилите с най-добри аудио системи
Mercedes разкри подробности за китайския мотор в новия CLA
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Епъл - копие на майка си Гуинет Полтроу
Радостин Василев обеща да има "голям бой" в парламента
Владимир Путин нарече европейските лидери "малки прасета"
Отиде си големият Боян Радев
Вандализъм в столичния квартал "Мотописта”: Над 20 коли осъмнаха с нарязани гуми