EBay прогнозира печалба за третото тримесечие, която се оказа под пазарните очаквания, след като платформата за електронна търговия е похарчила повече средства, за да подсили категории като автомобилни части, реновирани и колекционерски стоки. Новината изпрати цената на акциите на eBay с 4,5% надолу по време на следборсовата търговия, предава Ройтерс.
През юни компанията придоби Certilogo, а миналата година - пазара за търговски карти TCGplayer.
За да привлече повече потребители от поколението Z (родените между 1993 и 2001 г.), eBay пусна подкатегория за ежедневно облекло към категорията си за маратонки.
Инвеститорите са загрижени за прогнозата за рентабилността, тъй като разходите на компанията растат заради усилията ѝ да подобри проверката на истинността на стоките в платформата, за да се бори със злоупотреби, коментира анализаторът на D.A. Davidson & Co Том Форте.
EBay прогнозира, че печалбата ѝ за третото тримесечие ще е между 96 цента и 1,01 долара на акция спрямо средна прогноза на анализаторите за 1,02 долара по данни на Refinitiv.
Въпреки че eBay привлича ценово ориентирани потребители заради факта, че продава продукти втора употреба, тя е изправена пред конкуренция от по-големи онлайн търговци като Amazon.com и Shopify.
Брутната стойност на стоките – ключова метрика в индустрията, която обозначава общата стойност на стоките и услугите, продадени през платформата – е спаднала с 2% до 18,2 млрд. долара през второто тримесечие.
Компанията прогнозира приходи за третото тримесечие в диапазона от 2,46 млрд. до 2,52 млрд. долара, докато анализаторите очакват средно 2,47 млрд. долара.
Приходите за тримесечието, завършило на 30 юни, са 2,54 млрд. долара, като това се оказа малко над очакваните 2,51 млрд. долара.