Паричните потоци в Twitter остават отрицателни заради почти 50-процентов спад на рекламните приходи и тежко дългово бреме, каза Илон Мъск в събота. Това не отговаря на собствените му очаквания от март, че Twitter може да има положителни парични потоци до юни, предава Ройтерс.
„Трябва да постигнем положителни парични потоци, преди да имаме лукса да правим нещо друго“, каза Мъск в туит, отговаряйки на въпроси за рекапитализация.
We’re still negative cash flow, due to ~50% drop in advertising revenue plus heavy debt load. Need to reach positive cash flow before we have the luxury of anything else.
— Elon Musk (@elonmusk) July 15, 2023
Това е поредният сигнал, че агресивните мерки за затягане на разходите, откакто Мъск придоби Twitter през октомври не са достатъчни сами по себе си, за да доведат компанията до положителни парични потоци. Това предполага, че рекламните приходи на Twitter може не са се възстановили толкова бързо, колкото Мъск предположи в интервю през април за BBC, твърдейки, че повечето рекламодатели са се завърнали в сайта.
След като освободи хиляди служители и намали сметките за облачни услуги, Мъск каза, че компанията е свила недълговите си разходи до 1,5 млрд. долара от прогнозираните 4,5 млрд. долара през 2023 г. Twitter е изправена и пред годишни лихвени плащания за около 1,5 млрд. долара в резултат на дълга, който пое по сделката за 44 млрд. долара, при която компанията бе свалена от борсата.
Не е ясно за каква времева рамка Мъск говори по отношение на 50-процентовия спад на рекламните приходи. Той каза, че Twitter е напът да отбележи приходи за 3 млрд. долара през 2023 г. спрямо 5,1 млрд. долара през 2021 г.
Twitter е критикувана заради слабото модериране на съдържание, последвано от отлив на много рекламодатели, които не исках рекламите им да се появяват до неподходящо съдържание.
Мъск на Линда Якарино – бивш шеф по рекламата в NBCUniversal на Comcast, за главен изпълнителен директор, сигнализирайки, че продажбите на реклама са приоритет за Twitter, макар че се опитва да увеличи приходите от абонамент.
Якарино започна работа в Twitter в началото на юни и каза пред инвеститори, че компанията планира да се фокусира върху видео, творчески и търговски партньорства и че води ранни разговори с лица от политиката и развлекателния сектор, услуги за плащания и медии.
В четвъртък Twitter каза, че определени създатели на съдържание ще могат да получават част от рекламните приходи, които компанията печели в опит да привлече повече създатели на съдържание в сайта.