Тези функции вероятно могат да бъдат пуснати навреме в Threads. Но по-голямата бариера пред успеха на платформата са собствените корпоративни инстинкти на Meta. Лидерът на Instagram Адам Мосери, който сега отговаря за Threads, вече каза, че вместо да внедри система за изпращане на съобщения, компанията вместо това ще насърчава личните чатове през другите приложения на Meta. По думите му компанията прави това, за да спести на хората „допълнителна входяща кутия“, която да проверяват. Възможно е това да е опит да се повиши ангажираността към Messenger.
Преди премиерата на пазара беше направено много по отношение на редица от широкообхватните разрешения за данните, изисквани от Threads. Тъй като Meta все още страда от страничните ефекти от промените в поверителността на Apple, които ѝ струват милиарди долари приходи, един разумен циник би могъл да каже, че ентусиазмът на Meta за създаването на Threads идва от възможността да се справи с пропуските си в рекламното таргетиране.
Като цяло, потребителите може да не се вълнуват много от това. Онова, което обаче ще им е важно, е липсата на контрол върху това, което виждат в списъка си с публикации в Threads. За разлика от Twitter, в момента няма опция да виждате публикации само от хора, които сте избрали да следвате. Това е груб антипотребителски ход и мнозина се надяват да бъде променен бързо. Мосери твърди, че добавянето на такава опция е „в списъка“ със задачи. Всъщност трябва да е на върха му.
Големият риск се крие в това, че когато Meta започне да мисли повече за монетизацията, Threads може да се превърне в непоносимо препълнен с реклами, инфлуенсъри и други начини за ангажиране на потребителите. Ако това се случи, услугата може да поеме по пътя на Facebook Watch – видео стрийминг платформа, която някога беше определяна като конкурент на Netflix и която в крайна сметка се превърна в нещо забравено, но пълно с лошо съдържание.
Но има някои признаци, че Meta поема по нов път. Тя обеща да направи Threads съвместима с „fediverse” – отворен протокол, който ще позволи на хората да вземат потребителското си име (и последователите) от Threads и да получат достъп до тях през различно приложение – такова, което не е собственост или контролирано от Meta. Ако се върнем на сватбената метафора – Meta казва, че е удобно Threads да има отворена връзка с останалата част от интернет.
Това може да е нещо предизвикателно за една платформа, която през цялото си съществуване е настоявала да държи всичко в рамките на собствените си стени, но подобни ходове могат да помогнат на Meta да се бори с регулаторните опасения, които биха могли да възникнат около създаването на стабилна позиция в още една област от социалните мрежи.
Заключението от първата вечер на Threads е следното: седем месеца след поглъщането от Мъск, Twitter за първи път е изложен на риск да загуби статута си.