Допълнителни усложнения за сделка са намалените потребителски разходи в Китай и оперативните проблеми като обработката на потребителски данни. Китай все повече ограничава изпращането на данни извън страната.
Това е поредният от няколко опита на Meta отново да влезе в Китай. Facebook остава блокиран в страната с 1,4 млрд. жители, както и WhatsApp и Instagram, макар че компанията генерира приходи от китайски компании, рекламиращи се във Facebook.
Компанията е ухажвала китайските власти и е наела ръководител на политиката за Китай с добри връзки в страната. През 2016 г. Зукърбърг изненсе няколко речи на китайски и дори направи кратък джогинг в изпълнения със смог Пекин, без да ползва маска, което предизвика вълнение онлайн.
Но през 2019 г. Зукърбърг каза на студенти в Университета Джорджтаун във Вашингтон, окръг Колумбия, че TikTok не споделя ангажимента на Facebook към свободата на изразяване и представлява риск за американските ценности и технологичното превъзходство.
Той е подчертал това послание зад кулисите на срещи с американски представители на властите във Вашингтон през същата година, включително на частна вечеря с тогавашния президент Тръмп, съобщи Wall Street Journal. Говорител на Meta по това време каза, че Зукърбърг не си спомня да е обсъждал TikTok на вечерята.
През 2020 г. по време изслушването пред Камарата на представителите с лидерите на Amazon.com, Apple и Google, Зукърбърг отиде по-далеч от останалите директори в коментирането на технологичното напрежение между САЩ и Китай, като осъди кражбата на интелектуална собственост от Китай.
„Смятам, че е добре документирано, че китайското правителство краде технологии от американски компании“, каза той.
Главният изпълнителен директор на Meta Platforms Inc. Марк Зукърбърг. Снимка: Bloomberg
Администрацията на киберпространството на Китай – основният интернет регулатор в страната, не е отговорил на запитването за коментар.
След видео обаждането на Зукърбърг относно стратегията за очилата през 2021 г., в края на миналата година Meta е започнала преговори с няколко китайски технологични компании, включително Tencent, производителя на персонални компютри Lenovo Group и някои производители на смартфони, казват източници, запознати с въпроса.
Според тях сделка с Tencent би направила китайската компания ексклузивен търговец на очилата на Meta, включително на предстоящия модел Quest 3. Tencent ще получи нов източник на приходи и възможност да се възползва от бизнеса с хардуер за виртуална реалност. Някои от външните ѝ екипи и студиа, в които е инвестирала, са разработвали игри за виртуална реалност, но не са имали устройство, на което да ги предлагат.
Ако партньорството се случи, Meta вероятно ще се конкурира и с местни конкуренти, които доминират на китайския пазар. Те включват ByteDance, чието устройство Pico е водещо на пазара с 43% от продажбите за миналата година по данни на компанията за пазарни проучвания Counterpoint.
Конкуренцията между Meta и Pico се засилва в световен мащаб. Очилата на Pico се предлагат в Европа и Азия. Говорител на ByteDance не е отговорил на въпрос дали планира да пусне Pico в САЩ.
Другите конкуренти включват Sony Group, чиИто PlayStation VR2 бяха пуснати в Китай през февруари, и Apple. Очилата Vision Pro на Apple бяха представени през юли, като ще бъдат пуснати в продажба в САЩ в началото на следващата година, последвани от продажби в други страни скоро след това. Анализатори очакват, че устройството ще се появи и в Китай, като Apple ще набавя компоненти от китайски доставчици и ще ги сглобява там.
преди 1 година В лайййняния форум има едно мйдеррааторче Хъ Уйййиий, което ходи подир мен да ми редвактира мненията по свой вкус. Не понеже има нещо обидно, а понеже не го кефи. Може ли да му каже някой на това мазно пееедалче какво значи мъъдератор? Не значи да си редактираш мненията по свой вкус, Хъ Уиийй чо. И ти не ме кефиш, амма не ходя след теб да ти избивам куровете от устата, нали? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Това на първата снимка ще върви уникално с ковид"маска" отговор Сигнализирай за неуместен коментар