Звеното на Alibaba за хранителни стоки, наречено Freshippo, е увеличило броя на физическите си магазини в Китай, съобщи компанията, докато се подготвя да отдели бизнеса и да го направи публичен, пише CNBC.
Freshippo, известно като Hema в Китай, планира да отвори 12 нови търговски обекта в контентналната част на Китай – в големи градове като Пекин, Шанхай и Гуанджоу.
Пазарът на хранителни стоки се превърна в бойно поле за двете най-големи компании за електронна търговия в Китай – Alibaba и JD.com.
Миналата седмица JD създаде ново подразделение, в което попада бизнесът ѝ с хранителни стоки 7Fresh. Освен това назначи ветеран от компанията, който да ръководи този отдел.
Freshippo на Alibaba се опитва да съчетае силните страни на компанията в електронната търговия и логистиката с по-традиционното пазаруване. Потребителите могат да поръчват онлайн и да получават хранителните продукти чрез доставка, но също така могат да посетят и физическите магазини, известни с пресните си продукти, включително омари.
Експанзията се случва три месеца, след като Alibaba се раздели на шест отделни бизнес звена, в опит да се върне към растежа. Тези подразделения могат да набират външен капитал и да станат публични.
Freshippo обаче е отделен, независим бизнес на Alibaba, а не една от шестте бизнес групи. Миналия месец китайският гигант обяви, че се насочва към първично публично предлагане на Freshippo, но не даде срок, в който ще го осъществи.
Freshippo има повече от 300 магазина в 27 китайски града.