Германският онлайн търговец на модни стоки Zalando се бори с решението на Европейския съюз да го добави към списък с компании, които са изправени пред допълнителен контрол съгласно новите правила на блока за модериране на съдържание, пише Bloomberg.
Днес Zalando подаде жалба в базираните в Люксембург съдилища на ЕС срещу решението на Брюксел да включи компанията в списъка на „много големите онлайн платформи (VLOP), които трябва да отговарят на допълнителни изисквания съгласно новия Закон за цифровите услуги на блока.
Европа въведе знаковия закон миналата година, подтикната от това, което ЕС сметна за провал на технологичните гиганти да се борят с незаконното съдържание в техните платформи. Правилата включват ограничения за ползване на чувствителни данни като раса или религия за таргетиране на реклами, забрана за насочване на реклами към непълнолетни и блокиране на тактики, които подтикват хората да се съгласяват с онлайн следенето им.
„Европейската комисия изтълкува погрешно броя на потребителите ни и не успя да разбере нашия бизнес модел, разчитащ предимно на търговия на дребно“, коментира съизпълнителният директор на Zalando Робърт Генц. „Просто не попадаме в категорията VLOP, както е дефинирана в Закона за цифровите услуги“, допълни той.
Съдилищата в ЕС ще бъдат новото бойно поле за отправяне на предизвикателства срещу новите дигитални правила на блока, включително Закона за цифровите пазари. Този закон определя компании като „пазачи“, ако имат 45 млн. потребители в ЕС, годишни приходи от продажби от поне 7,5 млрд. евро в рамките на блока за последните три години, или средна пазарна оценка от най-малко 75 млрд. евро за предходната година.