Какво се случва, когато две млади дами, интересуващи се в професионален и личен план от трансформацията на мисленето и науката, се запознаят случайно в LinkedIn? Особено ако и двете са консултанти на спортисти и бизнес лидери, помагайки им да подобрят манталитета и умствените си умения и търсейки начини да използват технологиите за продукт, който да издигне менталния коучинг на следващото ниво? Да, точно така – създават го заедно. Запознайте се с Радинела Димитракова и Карина Карагаева, съоснователи на Mindset Design, стартъп, който членува и в браншовата асоциация Besco.
„Mindset Design е услуга, която предоставя „ментален коучинг" за професионални тенисисти в юношеска възраст, но програмата е адаптирана към тренировъчния процес както на играчите, така и на треньорите. Заради много добрата обратна връзка решихме, че е време да се разширим към пазари в Западна Европа и да изградим първата официална версия на продукта, а интересните дестинации за нас са Великобритания, Франция и Испания - привлекателни за тениса и неговото развитие. Така стигнахме до фондонабиране, което до момента върви изключително добре - от 550 000 евро сме набрали 425 000 евро, а водещият инвеститор е NV3. Имаме и ангел инвеститор от Франция - управителят и собственик на една от най-големите тенис мениджмънт агенции в света, който съзря бизнес потенциала в нашия продукт“, каза Димитракова в предаването „UpDate” по Bloomberg TV Bulgaria.
„Вярваме, че начинът на мислене, мисловната рамка, т.нар. mindset е ключов за това как един човек ще се развие в живота си, до какви резултати ще достигне, колко ще се чувства удовлетворен и каква добавена стойност самият той ще създаде“, описва тя пътя от първоначалното си познанство, срещи до продукта.
Това, което отличава новото приложение от конкурентите, е структурираната ментална програма, която предлага. Тя е адаптирана към тренировъчния процес както на треньорите, така и на играчите- от Mindset Design се съобразяват с абсолютно всички детайли на определените специфики във всеки един тренировъчен процес и състезателен процес.
„Прави ни уникални това, че предлагаме т.нар. опция за wild cards - карти в тениса, които се дават на изявени играчи, които могат да участват в конкретен турнир, без да е необходимо да имат нужния ранкинг или да участват в квалификации. Освен това предоставяме и инструмент за измерване на менталната стабилност, което всъщност е много иновативно. Няма приложение, което да предоставя инструмент, мерещ менталната стабилност в контекста на спорта до момента“, обяснява Димитракова.
Карагаева дава пример с много напрегнати ситуации - като решаващи сетове, в които ясно може да се наблюдава менталната издръжливост на играчите. Двете събират данни за тези ситуации по време на турнир, в който съответният играч губи или печели точка тогава, когато менталното напрежение е най-голямо.
„Ако тогава играчът успее да спечели точка, това за нас е индикатор, че неговата ментална стабилност е висока и в този смисъл ние наблюдаваме дългосрочно развитието на децата по този конкретен параметър“.
Димитракова уточнява, че фондонабирането, в което участват, се случва поради две причини. От една страна, те искат да изградят технологическото приложение - продуктът и неговата първа официална версия. От друга страна - искат да се разширят към пазарите в Западна Европа.
„Нашата най-голяма цел е до началото на февруари 2024 г. всичко да е готово, тоест да разполагаме с мобилното приложение, защото ставаме официални партньори на един от най-големите турнири до 14-годишна възраст. Това ще даде старта и началото на нашия реален бизнес“.
Карагаева, която в момента се намира в Киев, разказа повече за избора си да отиде там и за украинската стартъп среда в момента. Тя определя решението си като личен избор, който подкрепя не толкова политическата ситуация, колкото хуманитарната страна на нещата. Това, което най-много я е впечатлило, е предприемчивият дух на хората, които въпреки напрегнатата атмосфера не само съхраняват нагласата си да се справят със ситуацията, но и добавят стойност с малкия и среден бизнес с всякакви инициативи.
„Доста компании по обясними причини са се изтеглили от Украйна, като съответно цялата икономика претърпява сериозни предизвикателства в тази насока, но стартъп средата продължава да се движи. Интересни стартъпи, които се появяват в последно време, са свързани с киберсигурността и борбата с дезинформацията“.
Колко голям е пазарът, към който продуктът се цели и какви ще са следващите спортове, към които се ориентират, може да видите във видеото.