Според нови данни дългоочакваните мерки на Netflix срещу споделянето на пароли в САЩ са генерирали неочакван приток на нови абонати в първите дни на хода - знак, че той дава резултат, въпреки че е непопулярен сред много потребители.
По данни на компанията за стрийминг анализи Antenna между 25 и 28 май, малко след като Netflix уведоми потребителите за ограниченията, стрийминг гигантът е събрал повече нови абонаменти в САЩ, отколкото за всеки друг четиридневен период, откакто Antenna започна да събира такива данни през 2019 г., пише The Wall Street Journal.
Промяната, която нарушава дългогодишните споразумения за споделяне на пароли между семейства и приятели, е от решаващо значение за растежа на Netflix: гигантът и неговите конкуренти се затрудняват да привлекат нови абонати, особено на пазара в САЩ, където потребителите могат да избират измежду редица услуги, които са лесни за включване и изключване.
Netflix заяви, че над 100 милиона души по света гледат нейното съдържание, използвайки пароли назаем.
Ограничението за споделяне на пароли, което започна да влиза в сила в САЩ и повече от 100 държави и територии на 23 май, принуди потребителите, които споделят акаунт извън един и същи дом, да плащат допълнително 7,99 долара на месец, за да гледат услугата. Компанията също така ограничи броя на допълнителните членове, които клиентите могат да добавят към акаунта си в зависимост от нивото на услугата, за която плащат.
Месечната цена за споделяне с допълнителен човек е с 2 долара по-малко на месец от основния абонамент и с 1 долар повече от поддържания от реклами план, който Netflix въведе в края на миналата година в поредния си опит да увеличи приходите и да привлече клиенти, които са чувствителни към цените.
Акциите на Netflix са поскъпнали с около 16%, откакто на 23 май започна да действа ограничението за споделяне на пароли.
Antenna използва услуги на трети страни, които с разрешение събират информация за потребителите от различни източници, включително касови бележки за онлайн покупки, сметки и банкови документи, като данните ѝ не включват абонаменти, предлагани чрез пакети. Говорител на Netflix отказва коментар по темата.
Netflix вече въведе ограничения за споделяне на пароли извън САЩ в страни като Канада, Испания, Португалия и Нова Зеландия.
Клиентите в страните, в които за първи път ограничи споделянето на акаунти, първоначално се възпротивиха на кампанията, но в крайна сметка много от тях платиха за собствени акаунти, за да гледат хитово съдържание, твърди услугата.
В Канада например платената членска база на Netflix е била по-голяма след въвеждането на ограниченията за споделяне на пароли, отколкото преди това, и приходите там растат по-бързо, отколкото в САЩ, заяви компанията в писмо до акционерите от април.
През миналата година Netflix отчете две последователни тримесечия на загуба на абонати за първи път в историята си. През последните няколко тримесечия броят на абонатите ѝ отново започна да нараства, но с много по-бавни темпове, отколкото в първите дни на пандемията. Компанията отлагаше инициативата си за борба със споделянето на пароли в продължение на години, въпреки че вътрешни изследователи на Netflix бяха установили, че има сериозен проблем през 2019 г., съобщи по-рано The Wall Street Journal.