Средностатистическият интернет потребител прекарва 144 минути (2 часа и 24 минути) на ден в социалните мрежи, показват данни на Atlas VPN. Това се равнява на 876 часа или 36,5 дни годишно.
Използващите интернет се свързват средно с 6,6 социални мрежи всеки месец. Тези стойности са отчетени след проучване на DataReportal за навиците на потребителите на възраст между 16 и 64 години в социалните мрежи.
Развиващите се пазари показват по-продължителна употреба на социалните мрежи. Въпреки че само 14,3% от населението на Нигерия използват активно социалните мрежи, някои от жителите посвещават 238 минути от времето си на ден (или 3 часа и 58 минути) на мрежите, задминавайки потребителите от другите държави, участвали в проучването. Гана почти не изостава в класацията с 235 минути (или 3 часа и 55 минути) прекарано време от потребителите в социалните мрежи ежедневно.
На трето място се класира Бразилия с 224 минути (или 3 часа и 44 минути) в социалните медии. Въпреки това страната е на първо място по използвани платформи – потребителите се ангажират с по 8,1 социални мрежи за месец.
Във Филипините и Кения данните са съответно за 216 минути (или 3 часа и 36 минути) и 215 минути (или 3 часа и 35 минути) прекарано време в социалните мрежи от потребител.
Японците пък са най-малко пристрастени – те прекарват по 50 минути дневно в социалните мрежи – най-малко от всички анкетирани страни. Техните съседи в Южна Корея също не са запалени по това да прекарват време в социалните медии. Те им отделят 66 минути (1 час и 6 минути) дневно. И двете държави влизат в топ 5 на нациите, които прекарват най-малко време в мрежите. Възможно е това да е повлияно от застаряващото население на двете държави. Според данни от Световния икономически форум прогнозите до 2050 г. сочат, че 40% от населението на Хонконг, Южна Корея и Япония ще бъдат на възраст над 65 години.
Хората в повечето европейски държави с изключение на Португалия също посвещават значително по-малко време на социалните мрежи. Сред европейците швейцарците и австрийците са най-малко онлайн там. Потребителите прекарват средно по съответно 92 минути (1 час и 32 минути) и 91 минути (1 час и 31 минути) дневно.
Междувременно американците използват социалните мрежи по 135 минути на ден (2 часа и 15 минути).
Кои са основните причини за използването на социалните мрежи?
И така – хората посвещават значителна част от времето си на социалните мрежи, но с каква цел?
Основната причина, поради която повечето респонденти използват социалните медии, е, за да контактуват със семейството и приятелите си, а 48% считат това за основната си дейност там. Като ключов мотив за използването на социалните мрежи 36,5% от хората посочват запълването на свободното време.
Малко повече от 1/3 се информират от социалните мрежи за новините. Други пък ги използват за намиране на съдържание (29,2%), за да са в крак с актуалните теми за разговори (27,6%), вдъхновение какво да си купят или направят (25,5%). Следващата позиция е за тези, които в социалните мрежи намират какво да си поръчат (25,3%), и хората, които гледат излъчвания на живо (22,8%). Обсъждането и споделянето на мнения с други хора в мрежата е причина за активността на 22,6% от анкетираните, а 22,2% създават там нови контакти.