IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Как изкуственият интелект променя маркетинга и помага на образованието?

Новата технология няма да измести напълно хората в сферата

15:15 | 01.06.23 г.

Навлизането на инструменти с изкуствен интелект (AI) вече позволява огромна оптимизация в маркетинговите процеси, най-вече заради възможностите за бърза обработка на голям обем данни. Новата технология няма да измести напълно хората в сферата, но тези, които не могат да я ползват, ще бъдат заменени. Това коментираха гл.ас. д-р Боряна Гигова и доц. д-р Кристиян Постаджиян, департамент „Кино, реклама и шоубизнес“ в НБУ, в ефира на предаването "Бизнес старт" по  Bloomberg TV Bulgaria.

"AI вече промени маркетинга и е новият мейнстрийм... изкуственият интелект оптимизира процеса ужасяващо много. Ние не можем да обработим толкова бързо информацията, докато AI може да синтезира за секунди и да даде правилната насока за анализ на аудитория, тестване на хипотези и създаване и визуализиране на креативна концепция", каза Гигова.

„Изкуственият интелект ще помага на образованието, което от своя страна обучава и насърчава естествения интелект“, коментира Постаджиян. По време на обучение е важно студентите да работят с много различни казуси и да генерират решения, за което може да бъде полезен AI.

От своя страна Гигова отбеляза, че AI генерира много съдържание, но винаги трябва да има човешки фактор, който да взима крайното решение. "Не бих казала, че ще бъдат съкратени хора. Изкуственият интелект със сигурност променя маркетинга и рекламата. По-скоро ще бъдат заменени хората, които не знаят как да го ползват", посочи тя.

Важно е взимането на решение да остане от човека, допълни Постаджиян.

"Самата рекламна индустрия през последните години много е развила елемента на саморегулация - творческите екипи не само да решават кое би провокирало до максимална степен потребителя, за да реагира на едно продажбено предложение, но в крайна сметка къде е етиката?... Все повече брандове се съобразяват с тази граница", каза гостът.

В края на май се проведе маркетинг състезание с използване на изкуствен интелект в НБУ, в което са участвали студенти от различни университети, като е имало и отбор от ученици. Участниците е трябвало да подготвят шест проекта в шест различни области с помощта на AI инструменти, които са помагали за обработката на данни и подготовката на проектите.

Още от разговора може да гледате във видеото на Bloomberg TV Bulgaria 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:13 | 01.06.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още