Японският гигант в електронната търговия и финтех услугите Rakuten Group отчете оперативна загуба от 76,2 млрд. йени (564,24 млн. долара) за първите три месеца на 2023 г., повлечен от собствения си губещ мобилен бизнес, предава Ройтерс.
Rakuten обяви, че загубата ѝ за периода от януари до март е достигнала 102,7 млрд. йени за мобилния бизнес, макар че сумата е по-малка спрямо същия период на миналата година.
Основателят и главен изпълнителен директор на Rakuten Хироши „Майки“ Микитани първоначално очерта план за превръщането на гиганта в четвъртия по големина мобилен оператор в Япония, като обеща да създаде евтина национална мобилна мрежа, използвайки базиран в облака софтуер и базов хардуер.
Въпреки това компанията изхарчи пари, финансирайки изграждането, а анализатори отбелязват как Rakuten се бори да грабне пазарен дял от богати действащи компании, известни с висококачествените си мрежи.
Микитани се раздели с части от основния бизнес, като продаде дялове в Rakuten и се насочи към листване на акциите на част от звената, включително банковото.
В петък Rakuten заяви, че ще продаде дела си във веригата супермаркети Seiyu на американския гигант KKR & Co., само три години след като обяви, че купува акции от Walmart.
Rakuten също така пое дълг.
Групата има почти 400 млрд. йени облигации с падеж до 2024 г. и още 430 млрд. йени с падеж през 2025 г., показват данни на Refinitiv. Облигациите, деноминирани в щатски долари и емитирани през януари, имат годишен лихвен процент от над 10%.