Цената на акциите на Paramount Global се понижи, след като гигантът в сферата на развлеченията отчете значителна загуба за първото тримесечие и сви тримесечния си дивиден със 79%, пише Bloomberg.
Компанията майка на CBS, MTV и други канали отчете коригирана загуба на акция в размер на 1,18 долара, докато Wall Street очакваше 14 цента печалба на акция. Компанията намали тримесечния си паричен дивидент от 24 цента на акция до 5 цента на акция.
Стойността на книжата на Paramount се срина с 21,3% до 18,02 долара в 9:39 ч. в Ню Йорк. От началото на годината до сряда цената на акциите беше нараснала с повече от 30 на сто.
При представянето на финансовия отчет главният изпълнителен директор Боб Бакиш заяви, че резултатите отразяват инвестициите на компанията в стрийминга, в комбинация с продължаващата слабост на рекламния пазар. Рекламните приходи на телевизионното звено са спаднали с 11%. Бакиш допълва, че 2023 г. ще бъде пикова инвестиционна година за стрийминга.
Бакиш твърди още, че Paramount залага на „значителни“ мерки за свиване на разходите и се разделя с неосновни активи. Компанията e започнала наново процеса по продажба на книгоиздателския бизнес Simon & Schuster, допълва той. Paramount очаква да намали разходите си за стрийминг съдържание и да постигне маркетингова ефективност, като интегрира Showtime с Paramount+.
Телевизионната индустрия губи зрители в полза на стрийминг предложенията. Потребителите се отказват от кабелните абонаменти и тези за сателитна телевизия, което свива приходите от тези източници на компании като Paramount. Базираната в Ню Йорк компания инвестира значително в програми за своята стрийминг услуга Paramount+. Този бизнес прибави 4,1 млн. абонати през тримесечието, с което общият им брой достигна 60 млн.
Paramount отчете 1% спад на приходите до 7,27 млрд. долара за тримесечието, завършило на 31 март. Инвеститорите очакваха 7,43 млрд. долара.