IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Comcast надмина прогнозите за печалбата си

Компанията се опитва да отвърне на удара на конкуренцията

17:04 | 27.04.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Comcast надмина очакванията на анализаторите за печалбата си за първото тримесечие, докато медийният и телекомуникационен конгломерат продължава да губи кабелни абонати и е изправен пред нарастваща конкуренция на пазара на широколентови услуги, пише Bloomberg.

Собственикът на интернет услугата Xfinitiy, на медийната империя NBCUniversal и Sky TV отчете печалба (като се изключат еднократните елементи) в размер на 92 цента на акция, при 29,7 млрд. долара приходи. Резултатите са подкрепени от ръстовете на бизнеса на студиото и тематичните паркове, който отвори новия Super Nintendo World в Universal Studios Hollywood през февруари. Анализаторите очаква 83 цента печалба на акция и 29,4 млрд. долара приходи от продажби.

Миналия уикенд компанията беше разтърсена от внезапното отстраняване на главния изпълнителен директор на NBCUniversal Джеф Шел, който беше уволнен заради разкрития, че е имал връзка със служител. Президентът на Comcast Майк Кавано пое управлението на бизнеса и ще трябва да преведе компанията през сложни предизвикателства – от изпадналата в трудности стрийминг услуга до отлива на абонати от кабелната телевизия. Компанията каза, че не търси веднага заместник на Шел.

Comcast е добавила 5000 клиенти на широколентовата си услуга – област, в която компанията инвестира значително, за да спечели пазарен дял и да укрепи марката си. Анализаторите очакваха загуба на 7900 интернет абонати, което отразява обрата спрямо скока по време на пандемията и огромната конкуренция на пазара.

За да отвърне на удара, който ѝ нанася конкуренцията, базираната във Филаделфия компания повиши тарифите и включи безжична услуга, за да се опита да компенсира загубените приходи. През първото тримесечие гигантът загуби 614 хил. телевизионни абонати и привлече 355 хил. клиенти на интернет услугите.

Стрийминг услугата Peacock продължава да е на червено. Графика: Bloomberg L.P. Стрийминг услугата Peacock продължава да е на червено. Графика: Bloomberg L.P.

Стрийминг услугата на Comcast, наречена Peacock, е прибавила 2 млн. абонати през тримесечието, с което общият им брой достигна 22 млн. Видео услугата реализира коригирана загуба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация в размер на 704 млн. долара, при 685 млн. долара приходи. Анализаторите очакваха коригираната загуба на Peacock да достигне 727,9 млн. долара, а приходите от продажби – 718 млн. долара.

Кавано заяви, че загубата на Peacock вероятно ще достигне дъното от 3 млрд. долара тази година, макар че компанията не посочва времева рамка, в която очаква платформата да започне да генерира печалба. Comcast инвестира значително в Peacock, която навлезе късно във войната на стрийминг услугите, където доминират играчи като Netflix и Amazon Prime.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:05 | 27.04.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още