През първите три месеца на 2023 г. Netflix Inc. е загубила повече от един милион потребители в Испания по данни на групата за пазарни проучвания Kantar - знак, че мерките на гиганта в областта на стрийминга срещу споделянето на пароли могат да дадат обратен ефект.
В началото на февруари Netflix въведе месечна такса от 5,99 евро за потребителите в Испания, които са споделили данните си за влизане с друго домакинство, както и технически мерки за откриване на такова споделяне. Този ход беше свързан с намаляването на броя на потребителите с повече от един милион, две трети от които са използвали чужда парола, сочи проучване на Kantar, което се основава на проучвания на навиците на домакинствата за стрийминг.
„Ясно е, че този рязък спад се дължи на мерките", казва пред Bloomberg Доминик Сънебо, директор „Глобални анализи" в подразделението Worldpanel на Kantar, като добави, че загубата на един милион потребители, дори ако повечето от тях не са били платени абонати, ще бъде удар за Netflix по отношение на препоръките от уста на уста за нейните предавания и услуга.
Според проучването на Kantar през първото тримесечие броят на прекратените абонаменти се е утроил в сравнение с предходния период. От всички останали абонати на Netflix в Испания една десета са заявили, че планират да се откажат от абонамента през второто тримесечие.
Netflix не е коментирала темата.
Подобни такси бяха въведени в Португалия, Канада и Нова Зеландия след тестове в няколко латиноамерикански държави.
По данни на Netflix в световен мащаб повече от 100 млн. души използват акаунт, за който не плащат. Компанията не представя разбивка на тази цифра по държави.
През миналата седмица Netflix не оправда очакванията за нови абонати през първото тримесечие, но заяви, че планът за блокиране на пароли и по-евтината стрийминг версия с реклами ще ускорят растежа през втората половина на 2023 г.
Инвестициите на Netflix в съдържание на испански език изглежда се отплащат. Според Kantar през първите три месеца на 2023 г. два от петте най-гледани сериала в Испания са били част от Netflix. През 2019 г. компанията откри първия си европейски център за продукции в Мадрид.