Очаква се Netflix да отчете, че е добавила около 2 млн. абонати за първото тримесечие, а инвеститорите внимателно ще проследят дали скорошното намаление на цените и пускането на услуга с реклами наистина привличат потребителите да се абонират и да продължат да ползват платформата, пише Ройтерс.
Компанията, която загуби 200 хил. абонати през същото тримесечие година по-рано, се завърна към ръста на броя на абонатите през втората половина на 2022 г., но темпът на добавяне се забави значително. Това я принуди да потърси начин да генерира приходи от 100-те милиона души, които ползват услугата без да плащат за нея.
За да направи това, стрийминг гигантът спря споделянето на пароли в някои държави, или стриймингът от хора, които не са абонати на Netflix и не живеят в едно домакинство с притежателите на профили. Това може да накара хората да се откажат от услугата, защото са ядосани, но те вероятно ще се върнат, казват анализатори.
Тази мярка ще има „по-значително влияние“ през тримесечието до края на юни, а Netflix може да привлече над 10 млн. нови абонати, ако успее да превърне ползващите безплатно потребители в такива, които плащат, коментира анализаторът на Rosenblatt Securities Бартън Крокет.
Очаква се Netflix да привлече 3,43 млн. абонати в периода от април до юни според 16 анализатори, анкетирани от Refinitiv, в сравнение със загубата на 970 хил. абонати през същия период година по-рано.
За тримесечието, завършило на 31 март, се прогнозира, че компанията е добавила 2,07 млн. абонати, спрямо спад от 200 хил. абонати през същия период на предходната година. Netflix спря да дава прогнози за тази метрика. Според Refinitiv компанията ще отчете близо 4% ръст на тримесечните си приходи, записвайки второто най-бавно повишение на показателя след близо 2% ръст за тримесечието до края на декември.
Тримесечието до края на март не включваше големи премиери, а сериали, които не са на английски език, като корейската драма „The Glory” и третия сезон на мексиканската драма „La Reina del Sur”, се представиха добре, допълват от Jefferies.
Същевременно Netflix е изправена пред силна конкуренция от Walt Disney, Amazon и Warner Bros. Discovery.
Миналата година Amazon успя да измести Netflix от първото място в САЩ по данни на консултантската фирма Parks Associate.
В сряда пък Warner Bros. обяви, че на 23 май ще пусне нова стрийминг услуга в САЩ, наречена Max. Тя ще комбинира съдържанието от HBO Max с предаванията от Discovery.
През ноември Netflix въведе в 12 държави стрийминг план, включващ реклами, който струва 6,99 долара месечно. Това се случи, след като компанията от години се съпротивляваше на тази идея. Hulu и Disney+ на Walt Disney, както и HBO Max, вече имат подобни опции с реклами.