IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Идва ли краят на абонаментите?

Потребителите са все по-уморени от хилядите абонаментни приложения и не си дават сметка колко точно плащат месечно

10:21 | 23.04.23 г.
Снимка: Pixabay
Снимка: Pixabay

Когато Дилън Кенеди прави проверка на своите разходи, след като харчи прекалено в няколко поредни месеца и се чуди къде отива заплатата му, той осъзнава, че по някакъв начин дава пари за два отделни акаунта в Amazon Prime.

Макар че не се опитва да възстанови парите, които е загубил, той успява да спести по 270 долара на месец, като комбинира стрийминг услуги с партньора си и спира седмичната си услуга в HelloFresh, за която плаща по 150 долара месечно повече за хранителни стоки, отколкото ако ходи сам до магазина.

„Всъщност не мислех за всички незначителни такси, които излизат от сметката ми всеки месец“, споделя 27-годишният мъж, който работи за авиационна консултантска компания в Арлингтън.

Един от потребителите на ScribeUp – 46-годишната ЛаКиша Мосли, е плащала за абонамент за услугата ClassPass повече от четири години, без да го осъзнава, плащайки над 5000 долара за периода.

„Мога да преброя на пръстите на едната си ръка колко пъти съм влизала в системата“, споделя тя.

Мосли твърди, че не е успяла да си върне парите и че очаквала ClassPass да я уведоми, че абонаментът ѝ ще се поднови, но това никога не се е случило. Тя обаче се радва да види, че все повече компании започват да пускат известия преди да таксуват потребителите.

„Когато потребителите се регистрират за ClassPass, те получават известие, че членството им се подновява автоматично на същия ден всеки месец“, коментира говорителка на компанията. По думите ѝ ClassPass изпраща напомняния, когато членовете не ползвата акаунтите си, за да си резервират часове.

Компаниите преосмислят абонаментите

Някои компании променят бизнес моделите си, за да отговорят на изменящото се отношение на потребителите към абонаментите.

Сред тях е Bark, която е основана през 2011 г. като месечна кутия с кучешки лакомства и играчки, а след това се разширява и започва да продава а ла карт. Наскоро компанията освободи 12% от служителите си и заяви, че ще инвестира повече в продукти без абонамент.

„Това винаги са тръдни решения, но все пак вярваме, че това е правилната посока за бизнеса и привежда по-добре структурата на разходите ни в съответствие с настоящата икономическа среда, като ни позволява да се съсредоточим по-добре върху най-големите ни приоритети“, коментира главният изпълнителен директор Мат Мийкър в имейл до The Wall Street Journal.

По време на обявяването на последния си финансов отчет HelloFresh каза, че очаква броят на активните клиенти да се свие през първата половина на 2023 г., след като спадна до 7,1 млн. през четвъртото тримесечие на 2022 г. спрямо 8 млн. през третото.

Ресторантът Soul & Smoke пуска месечна кутия с месна храна през 2020 г., но наскоро взема решение да прекрати предлагането ѝ заради намаляващия интерес.

„По-смислено е да се отървем от нея и да се фокусираме в други неща, които правим“, коментира съсобственикът на бизнеса Хедър Бъблик, визирайки нов търговски обект и събития на живо.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:21 | 23.04.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още