IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Близо 22% от търговията в света вече е онлайн

Модни артикули, авточасти, стоки за дома и градината са най-търсените стоки по света, продадени от български електронни търговци

16:05 | 04.04.23 г.
Снимка: eBay
Снимка: eBay

Електронната търговия заема все по-голям дял от световната търговия и докато през 2015 г. той е бил 7,4%, през миналата година се е увеличил до 21,8%. Данните представи по време на среща с медиите Стефан Ташев, управител на фирма за авточасти и посланик в България на платформата за е-търговия eBay.

„Онлайн търговията е във възходящ тренд, а пандемията от Covid - 19 промени навиците на купувачите“, коментира той.

През 2021 г. 44% от българите, или около 3 млн. потребители, са пазарували в интернет. Прогнозите са през 2025 г. потребителите да се увеличат с 28%.

„Над 12 500 са българските eBay продавачи, които се увеличават с 40% след Covid-19, а на всеки 15 секунди някой е купил продукт от България чрез eBay през 2021 г.“, съобщи още Ташев. 

Глобалната търговия продължава възхода си

Данни: eBay Данни: eBay

От България най-много са продажбите по света на модни артикули, авточасти, стоки за дома и градината. Само през 2021 г. от страната са изнесени 220 хил. тениски, 11 хил. часовника и 53 хил. хранителни добавки. Най-много са купувачите от САЩ, Великобритания, Германия, Италия и Франция.

Първият продукт, продаден от България през 2004 г. на клиент от САЩ за 6 долара, е CD албумът на Майкъл Джексън Number Ones. Най-скъпият продукт, купен през 2016 г. от клиент от Мексико, е златен часовник Richard Mille за 40 400 долара.

В помощ на търговците

За да достигнат българските продукти до повече купувачи по света, платформата eBay и Банка ДСК подпомагат дигиталната трансформация на малките и средни компании, като ги мотивират да продават по-лесно, по-удобно и по-сигурно в онлайн пространството.

За целта е създаден виртуален ПОС за търговци с вече съществуващи онлайн магазини, които с помощта на бизнес пакети "ДСК Онлайн Инфо" ще улеснят трансакциите си при онлайн разплащания.

Консултанти ще подпомагат бизнеса в процеса по създаване на акаунт и качването на продукти в eBay. Клиентите ще имат възможност за индивидуални обучения, с които да надградят своите знания в областта, като се запознаят с успешните практики.

Според Камен Кирилов, директор „Корпоративно банкиране“ в Банка ДСК, това е възможност за малкия бизнес да намери нови пазари за продуктите си онлайн в целия свят.

„Ще подкрепим малките и средните компании в България – един от основните пазари в нашия регион, в тяхното глобално начинание, отваряйки вратата за тях към над 135 млн. купувачи в 190 пазара“, посочи Даниел Биран, ръководител "Бизнес развитие, глобални развиващи се пазари" в eBay.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:12 | 04.04.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още