Метавселената има огромен потенциал да увеличи печалбата на бизнеса, но на този етап няма доказателства за успеха на онези компании, които инвестират много средства в нея, показва проучване на KPMG, цитирано от CNBC.
„За [технологичните, медийните и телекомуникационните] компании това поставя класическата инвестиционна дилема: къде и колко да инвестират, за да избегнат да бъдат изместени от пионер в метавселената, но също така да помогнат за минимизиране на шанса за насочване на средства в проекти, които стават излишни“, посочва Марк Гибсън от KPMG в Съединените щати.
Като цяло метавселената се отнася до концепцията за дигитален свят, в който хората живеят, работят, играят и си взаимодействат помежду си като аватари чрез платформи за виртуална реалност.
Проучването на KPMG показва, че 60% от директорите на компаниите в технологичния, телекомуникационния и медийния сектор смятат, че метавселената може да тласне приходите и печалбата нагоре и да намали оперативните разходи, когато трансакциите се пренесат от физическия във виртуалния свят. Освен това вярват, че това може да подобри удовлетвореността на потребителите чрез интерактивни преживявания, показва още проучването.
Но сходен процент признава, че въпреки потенциала на метавселената, тя все още се нуждае от допълнително усъвършенстване и развитие, посочва KPMG.
„По-голямата част от директорите, участващи в нашето проучване, смятат, че метавселената е на няколко години от това да се превърне в процъфтяваща търговска екосистема“, допълва докладът.
Повечето анкетирани глобални компании (70%) инвестират по-малко от 5% от технологичните си бюджети за 2023 г. в метавселената, а 27% не са насочили никакви средства в тази посока.
Докладът обхваща отговорите на 767 директори на компании от технологичния, медийния и телекомуникационния сектор в организации, които генерират по над 250 млн. долара приходи годишно. Фирмите са от 13 различни държави и пет континента.
Потенциален успех
Много от представителите на тези три сектора искат да видят доказателства за по-голямото потребление на метавселената, преди да направят значителни инвестиции, посочват от KPMG.
Според 40% от анкетираните липсват успешни примери, които да покажат възвръщаемост на инвестицията в метавселената.
Директорите остават скептични за възможностите на метавселената, като 27% смятат, че това е „непостижима мечта“, а 20% я опиства като „мода, която никога няма да оправдае цялата еуфория“.
Близо 50% от анкетираните твърдят, че компаниите им или „наблюдават и изчакват“, или оценяват дългосрочната бизнес стойност, преди да направят големи инвестиции, пише в доклада.
Технологични компании – от Meta до Disney – са инвестирали милиарди в метавселената, но все още не са постигнали особен успех.
Подразделението на Meta за метавселената отчете 13,72 млрд. долара оперативна загуба за 2022 г. Цената на акциите на компанията спадна с 60% през 2021 г., когато главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг обяви, че метавселената ще бъде бъдещето на компанията и дори преименува организацията от Facebook на Meta. На този етап технологичният гигант продължава да е силно зависим от рекламата що се касае до приходите му.
Междувременно има информация, че Disney е орязала своето подразделение за метавселена, като част от по-големите съкращения, обявени миналата седмица. Компанията никога обаче не е разкривала открито своите планове, свързани с виртуалните светове.
преди 1 година До: evlogi от най големите...даже незнам как им е хрумнала толкова тъъъпа идея... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година На мен ми прилича на голяма прос.тотия. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Струва ми се, че хората правили проучването, никога не са ползвали подобни очила и не осъзнават, че с тях трябва движение и място за да го правиш, като има и редица други лимитации - батерия, кабели, интернет. отговор Сигнализирай за неуместен коментар