IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Лудостите на Мъск в Twitter продължават да държат много рекламодатели далеч от услугата

Това ограничава приходите от продажби и продължава да носи главоболия на онлайн гиганта

21:37 | 30.03.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Една от най-големите бариери пред по-големите им разходи според рекламодатели е поведението на Мъск в Twitter. Само през последния месец Мъск защити карикатурист, след като той избухна в расистка тирада и направи сексистка шега за жените, които са „опасни и насилници“. Тази седмица той отговори на туит (и съответно го направи по-известен), който популяризира антитранс говоренето около стелбата в училище в Нешвил, Тенеси.

Рекламодателите изразиха загриженост относно хаотичното вземане на решения от Мъск и как личният му бранд се слива с корпоративния имидж на Twitter. Например в уикенда на Super Bowl – традиционно голямо рекламно събитие за Twitter – Мъск поиска от инженерите да коригират алгоритъма, за да тласнат нагоре собствените му туитове в списъка с новини на потребителите.

„Трябва да работим с клиенти, за да разберем от гледна точка на ценностите: това партньор, с когото искате да работите ли е?“, коментира търговец на реклама, пожелал анонимност. За много рекламодатели краткият отговор в момента е „не“.

Миналия месец компанията разшири възможностите за контрол, така че брандовете да могат да не позволяват на рекламите им да се появяват и редом до определени потребителски акаунти. Author Exclusions, както Twitter нарича функцията, позволява на рекламодалите да избират до 1000 профила, от които искат да стоят далече, освен че могат да ограничат конкретни теми и ключови думи. „Марките трябва да вземат предвид източника и това, зад което застава даден човек“, коментира Джеферсън Лий, служител по безопасността на марката в Horizon Media, водеща медийна агенция в САЩ.

„Иронията, разбира се, е, че акаунт номер 1 или номер 2, които ще се стремим да избягваме, е собственикът на компанията“, споделя медиен купувач от голяма агенция.

Twitter, която в миналото получаваше повече от 85% от годишните си приходи от реклама, отдавна се специализира в рекламирането на марки, предлагайки на търговците място да промотират посланието си, така че то да се появява в разговори за големи събития, като Световното първенство по футбол или Super Bowl. Но много големи събития не са подходящ момент, а брандовете се притесняват и от пиковете на речта на омразата и на друго неприятно съдържание.

Компанията работи с външни агенции като DoubleVerify и Integral Ad Science, за да одитира своите инструменти за реклама, така че да гарантира на търговците, че техните реклами не са показват до неподходящи публикации. Освен това социалната мрежа е наела Spinklr – фирма за създаване на стратегии и анализи в подобен тип платформи, която да проверява дали няма прекомерно много реч на омразата в услугата. Но рекламодатели твърдят, че резултатите от различните одити или не са били достатъчно ясни, за да продължат да харчат в Twitter, или все още чакат да видят какви са самите резултати.

Има и други проблеми. Като цяло рекламодателите намаляват своите дигитални разходи поради икономическия натиск и намаляването на ефективността на рекламата, след като Apple внедри нови правила за поверителност в iPhone. Тази промяна засяга и конкурентите на Twitter.

Последна актуализация: 20:52 | 30.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още