Ами ако в зората на навлизането на Япония на американския автомобилен пазар правителството на САЩ просто беше наложило забрана за вноса на превозни средства от тази страна? Колко различна щеше да е Америка, a и световната икономика, сега?
Този сценарий не е много по-различен от това, което САЩ правят в момента с технологиите, създадени от компании в Китай – първо хардуер, а сега и софтуер, пише Кристофър Мимс за Wall Street Journal.
Забраняването на продукти от китайски хардуерни компании като Huawei Technologies е едно. Очертаващата се възможност за забрана на TikTok в САЩ насочва тази международна бизнес битка в посока, която може да има още по-голямо въздействие върху китайските компании за софтуер и услуги. Освен това може да ускори разделението на страните в света на две технологични сфери – едната в съюз със САЩ, а другата – предпочитаща технологиите на Китай.
В недалечно бъдеще това може да означава, че някои от най-популярните приложения сред младите американци ще бъдат забранени – не само TikTok, но и хитът за редактиране на видеа CapCut, който е собственост на същата базирана в Пекин компания майка ByteDance, и бързо растящи приложения за пазаруване като Shein и Temu. Изложен на риск е и достъпът на американците до китайски услуги като приложението за плащания Alipay и чат услугата WeChat.
Има няколко законопроекта, предложени наскоро в Конгреса, които могат да доведат до пълна забрана на TikTok. Един от тях, оглавяван от сенаторите Марк Уорнър и Дон Тюн, се радва на двупартийна подкрепа, като вече получи сърдечно посрещане от Белия дом. Това ще даде на изпълнителната власт, по-специално на Министерството на търговията, възможност да забрани TikTok, ако го сметне за заплаха за националната сигурност.
Контрамерките на TikTok до този момент не се представят особено добре. В сряда компанията даде пресконференция в Капитолия на САЩ, в която се включиха над 20 души, което целеше да убеди Конгреса, че забраната на приложението, което има 150 млн. потребители в САЩ, би била непопулярна. Същата вечер много от истинските „инфлуенсъри“ в Конгреса участваха във вечеря, на които имаше над 200 души. Нейни домакини бяха рискови инвеститори и други технологични лидери, фокусирани върху технологичната заплаха, идваща от Китай.
В четвъртък, по време на изслушване пред американските власти, главният изпълнителен директор на TikTok Шоу Дзъ Чъу се опита да разсее опасенията и подчерта, че TikTok помага за споделянето на американската култура и за свързване на малкия бизнес с клиентите. Депутатите от Камарата на представителите го засипаха със скептични въпроси и не показаха да са особено успокоени от казаното от него.
Тези в САЩ, които се противопоставят на технологичния напредък на Китай, в момента са фокусирани в TikTok. Но като се има предвид, че законопроектът на Уорнър и Тюн ще даде на изпълнителната власт правомощието да забранява технологии във всяка една от над 12 различни големи категории – от сателити и изкуствен интелект до електронна търговия и облачен софтуер – въздействието може да е много по-голямо. Ако законът бъде приет, има причини да се смята, че правомощията, които дава на правителството на САЩ, ще бъдат използвани отново в бъдеще.
преди 1 година тик-ток е хитро приложение , чайниците яхнаха вълната преди другите , използват същото зомбиране каквото използват и другите , намериха си таргет и си го продадоха . моделът им на монетизиране на печалба от потребителите не се различава кой знае колко от другите пиявици . но понеже всичките пиявици знаят до какво водят световните бази данни , и че правилното им източване може да качи дори тeмepут като тръмп за президент и ги прецакаха . чайниците грешно се капсулираха и сега ще загубят ... !! отговор Сигнализирай за неуместен коментар