Salesforce може да премине през нов кръг от съкращения, докато компанията продължава фокуса си върху подобряване на рентабилността, съобщи главният оперативен директор Браян Милхам, цитиран от Bloomberg.
“Структурата на организацията – ако усетим, че има нужда от промяна и преоформяне – ще направим тези ходове, за да увеличи ефективността“, коментира Милхам в петък в интервю. Той добави, че консултантската компания Bain & Co., с която Salesforce работи по преглед на бизнеса, още не е предоставила финалните си препоръки.
След години на наемане и големи придобивания софтуерната компания отново се фокусира върху рентабилността. През януари Salesforce обяви, че ще освободи 10% от работната си сила, т.е. около 8000 души – най-големите ѝ съкращения, и ще затвори офиси в САЩ. Група активисти инвеститори, които поеха дялове в компанията, искат разходите да спаднат още в търсене на по-висока печалба и по-добри маржове.
Salesforce няма да е единствената в индустрията, ако освободи още хора. Meta Platforms, Amazon и Twilio обявиха още кръгове от големи съкращения през последните месеци, които общо достигат 21 хил. души.
Милхам, който се присъединява към компанията като 13-ия ѝ служител през 1999 г. и бе повишен до главен оперативен директор миналата година, заяви, че е фокусиран върху това да направи подразделенията по продажби и разширяване на пазара по-ефективни и да открие нови възможности за продажба, например с наскоро обявените от компанията продукти с изкуствен интелект. Той пое някои от оперативните и клиентските отговорности, които преди бяха ръководени от съглавния изпълнителен директор Брет Тейлър, преди той да напусне компанията по-рано тази година.
Базираната в Сан Франциско компания – най-големият производител на софтуер за управление на връзките с клиентите, разглежда мерки, включително намаляване на броя на търговците, назначени за всяка сделка, използване на продавачи трети страни и наблягане на производителността като месечни цели за продажби, каза Millham. Salesforce също призовава служителите да ходят в офиса по-често, въпреки че не е наложила мандат за връщане в офиса. Посещаемостта на фирмените сайтове е нараснала значително през последните месеци, каза той.
„От самото начало това беше култура, ориентирана към представянето“, каза Милъм. „Може да сме се отклонили малко от това по време на пандемията, тъй като се погрижихме за нашите служители и се уверихме, че всички са здрави“. Той добави, че иска Salesforce да има култура на представяне и уелнес.
Акциите са скочили с 43% тази година, затваряйки на ниво от 190,06 долара в петък в Ню Йорк, възстановявайки почти цялата си стойност след спад от 48% през 2022 г.
Инвеститорите се зарадваха по-рано този месец, когато компанията заяви, че ще постигне целите си за маржовете години по-рано от очакваното. „Чувстваме се доста добре от това, което сме успели да доставим досега“, каза Милъм, преди да добави „това не е работа, която се върши безпроблемно“.