IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Bosch е подала най-много заявки за патенти в Германия през 2022 г.

Предстоящата „смърт“ на двигателя с вътрешно горене се отразява в статистиката за патентите. Друга област придобива все по-голямо значение

10:15 | 10.03.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Sebastian Gollnow/dpa
Снимка: Sebastian Gollnow/dpa

През миналата година германските компании отново са подали по-малко заявки за изобретения в Германското ведомство за патенти и търговски марки (DPMA). „Структурните промени в иновационния пейзаж набират скорост", заяви президентът на DPMA Ева Шевиор, цитирана от DPA.

Това отразява и променящата се роля на германската промишленост. Докато в миналото доминираше машиностроенето с разработването на двигатели, цифровизацията, автоматизацията и изкуственият интелект, както и технологията на батериите вече играят все по-важна роля. „По отношение на броя на патентните заявки това развитие в момента не работи точно в полза на Германия", казва Шевиор.

Като цяло Германското патентно ведомство регистрира спад на заявките с почти 2% до 57 214 заявки през миналата година. За сравнение: през 2018 г. те все още са били 67 905, като оттогава броят им непрекъснато намалява. Експертите отдават това и на кризата с пандемията.

Възможната „смърт“ на двигателя с вътрешно горене оказва влияние

Регистрациите от чужбина обаче са се увеличили със 7%, докато тези от Германия са намалели с почти 7%. По-малко са били заявките в машиностроенето и автомобилната индустрия с двигатели с вътрешно горене, където германските предприятия са традиционно силно представени. Заявките в сектора на двигателите, помпите и турбините са намалели със 17,9%.

Това вероятно се дължи и на предстоящия край на двигателя с вътрешно горене. Освен това от 2025 г. в Европа ще се прилага стандартът за емисиите Евро 7. Тогава всички нови автомобили с бензинови или дизелови двигатели ще трябва да отговарят на строги разпоредби за емисиите на азотни оксиди, въглероден оксид или амоняк. 

Въпреки че планираната от ЕС забрана на новите автомобили с двигатели с вътрешно горене от 2035 г. нататък все още предизвиква спорове във федералното правителство, а либералната Свободна Демократична партия подкрепя синтетичните горива, производителите на автомобили като BMW искат да продължат да инвестират в бензин и дизел за по-дълго време, както съобщава Handelsblatt. Въпреки това иновациите в двигателите с вътрешно горене вероятно ще продължат да намаляват в индустрията през следващите години.

Bosch изпреварва BMW и ZF Friedrichshafen

Ситуацията е съвсем различна в електротехниката. От 2016 г. насам делът на иновациите от сегмента във всички патентни заявки е нараснал от 21,7 на 29%. Въпреки това най-силните заявители продължават да бъдат производителите на автомобили и поддоставчиците. Сред германските дружества Bosch заема първо място с 3946 заявени изобретения, следван от BMW и ZF Friedrichshafen.

Както и през предходната година, Баден-Вюртемберг води класацията на германските провинции с 13 444 подадени изобретения. Разликата с втория в ранглистата - Бавария с 10 548 заявки за патенти, се увеличава. 

В допълнение към DPMA съществува и Европейското патентно ведомство. Според патентните експерти защитата на DPMA е по-благоприятна, но тя обхваща само Германия. Освен това заявки могат да се подават едновременно и в двата органа.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:16 | 10.03.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още