Бизнесът на компанията беше в застой, преди Мъск да направи придобиването. Той не е генерирал годишна печалба от 2019 г. насам и отчете загуба в рамките на осем години от последното десетилетие.
Twitter и Мъск не са отговорили на запитването за коментар във връзка с тази статия.
Повишаване на приходите и намаляване на разходите
Мъск се опитва да увеличи приходите чрез възобновената платена абонаментна услуга Twitter Blue, която позволява на потребителите да редактират туитове и да тестват нови функции, преди те да станат достъпни за останалите потребители. Twitter Blue има около 450 хил. абонати, твърди Травис Браун, базиран в Берлин софтуерен разработчик, който следи социални мрежи.
Допълнителен сигнал за промените в основния рекламен бизнес на Twitter е, че основните рекламодатели в платформата от началото на тази година включват сравнително неизвестни компании като китайския производител на очила за добавена реалност Nreal, производителя на метални портфейли The Ridge, както и Sensa Health, основаната на абонаменти компания, която стои зад приложение за психично здраве, сочат данни на Sensor Tower. Всички те не присъстваха в списъка с топ рекламодатели година по-рано. През февруари Twitter също така разхлаби политиките си и позволи определени рекламодатели от сектора за канабис – група, която платформата и други социални мрежи преди избягваха заради правни въпроси. Нещо повече, много платформи за дигитална реклама са изправени пред забавяне на онлайн маркетинга предвид опасенията от потенциален икономически спад.
Голяма част от съкращенията на разходи на Мъск включват намаляване на броя на служителите, който по думите му сега достига 2000 души спрямо близо 8000 преди придобиването. Twitter направи нов кръг от съкращения на работници през февруари.
Разделянето с около 6000 души чрез съкращения и напускания може да спести на компанията 1,4 млрд. долара годишно, както е изчислено с помощта на последното разкрито средно годишно плащане на възнаграждения от близо 233 хил. долара.
Пътища към оцеляването
Twitter е напът да генерира печалба след около девет месеца, коментира Даниел Айвс, управляващ директор на фирмата за финансови услуги Wedbush Securities. Социалната мрежа вероятно ще трябва да докаже, че бизнес моделът ѝ е стабилизиран, преди да получи ново вливане на капитал, допълва той.
Предоговарянето на условията на лихвените плащания може да донесе на Twitter и Мъск известен отдих. Банковият синдикат, който застана зад заема, обезпечавайки придобиването на Мъск, се бори да продаде този дълг на трети инвеститори. Екипът на Мъск също така проведе разговори с инвеститори за продажбата на нови акции от Twitter на стойност до 3 млрд. долара, за да може да изплати част от дълга.
„Twitter не е просрочил нито едно от тези задължения, но тежестта им ще продължи да нараства, а този свободен паричен поток трябва да дойде отнякъде“, коментира Ерик Тали, професор по право в Columbia Law School.