Първият ден на Световния мобилен конгрес в Барселона вече е зад гърба ни. Няколко от големите технологични компании избраха именно откриващия ден на събитието, за да представят новите си устройства и да покажат иновациите, по които работят. Ето и основните акценти от деня.
Нови очила от Xiaomi
Китайският технологичен гигант Xiaomi, който вчера представи новите си флагмани от серията Xiaomi 13, използва първия ден на MWC, за да покаже новите си очила за добавена реалност в опит да набере инерция на един пазар, който тепърва предстои да стане масов. Концептуалното устройство позволява на потребителите да ползват жестове, които вградената му камера следи, като по този начин позволява отварянето и ползването на различни приложения, прелистване на виртуални страници и други, без да е необходим смартфон. Джаджата, наречена Xiaomi Wireless AR, тежи 126 грама и показва информацията на два MicroOLED екрана.
NEW VIDEO: Xiaomi just announced prototype WIRELESS AR glasses that can detect hand movements, and I got to demo the glasses. (apparently I am the only reviewer to have demo'ed it so far?)
Video: https://t.co/mzOrkrttzM pic.twitter.com/j4SVz2hmyg
— ben (@bencsin) February 27, 2023
Honor представи серията смартфони Magic5
Друг китайски играч – Honor, който преди три години се отдели от Huawei, представи новите си смартфони от серията Magic5. Потребителите ще могат да избират между премиум предложението Honor Magic5 Pro, базовия Magic5 и значително по-евтината версия Magic5 Lite. С първия модел компанията показва амбиции да се бори с играчи като Samsung и Apple, макар че все още не успява да се отличи съществено от някогашната си компания майка що се касае до моделите, които пуска на пазара. Освен това компанията направи глобална премиера на огъващия се Honor Magic Vs, който вече пусна на китайския пазар.
Honor Magic5 Pro. Снимка: Елена Кирилова/Investor Media Group
Европейските телекоми срещу Big Tech
Първият голям панел на Световния мобилен конгрес беше белязан от темата за сблъсъка на европейските телекоми и американските технологични гиганти, които спорят дали вторите не трябва да се включат в инвестициите за развитие на телекомуникационните мрежи на Стария континент. Представители на телекомите са на мнение, че трябва да има „споделена отговорност“, но директори на играчи като Alphabet, Netflix и Amazon са в Барселона, където ще лобират да не се налага „такса интернет“.
Метавселената – засега повече за бизнеса, отколкото за потребителите
Няколко дискусии за бъдещето на метавселената се състояха днес на MWC Barcelona. Засега представителите на индустрията са на мнение, че бизнесът се насочва много по-бързо към тази виртуална среда, защото вижда реална добавена стойност от нея. От своя страна, потребителите все още са далеч от ползването на метавселената, освен за гейминг, защото очилата за виртуална реалност продължават да са сравнително недостъпни за мнозина. Демократизирането на метавселената продължава да е ключово предизвикателство.
Nokia променя бранд идентичността си
Новото лого на Nokia. Снимка: Angel Garcia/Bloomberg
Финландският гигант в производството на телекомуникационно оборудване Nokia обяви, че планира да промени бранд идентичността си за първи път от цели 6 десетилетия. Компанията представи новото си лого и сигнализира, че планира да се насочи към по-агресивен растеж. Култовото синьо лого на Nokia вече е в историята, като компанията ще използва различни цветове. Идеята на промяната е марката да спре да се свързва със смартфоните, зад които стоеше някога. Припомняме, че гигантът продаде бранда за смартфони Nokia на HMD Global.