IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Метавселената засега привлича повече бизнеса, отколкото потребителите

Скъпите очила за виртуална реалност все още са препятствие, което индустрията трябва да прескочи

18:59 | 27.02.23 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg
Снимка: Kiyoshi Ota/Bloomberg

До 2026 г. 25 на сто от хората по света ще прекарват поне по час на ден в метавселената, за да работят, пазаруват, учат, да се социализират или да се развличат, прогнозира през 2022 г. Gartner. Но на този етап метавселената е по-скоро в зародиш, що се отнася до ползването ѝ от крайните потребители. За сметка на това бизнесът се насочва много по-бързо към тази виртуална среда. Около тази идея се обединиха днес участниците в дискусия, посветена на бъдещето на метавселената, на Световния мобилен конгрес в Барселона (MWC Barcelona).

Индустриалната версия на метавселената се развива много по-бързо, коментира Рони Васишта, старши вицепрезидент по телекомуникациите в Nvidia. По думите му вече има редица примери за това как различните компании и индустрии могат да използват метавселената, за да получат някаква добавена стойност, а в основата на индустриалната метавселена ще стоят дигиталните близнаци.

Ще има мрежа от дигитални близнаци, които си общуват както помежду си, така и с физическия свят. Това ще е начинът, по който може да изглежда метавселената от индустриална гледна точка, посочиха участниците в панела.

„Ще се открият нови възможности за използване на технологията, което означава, че ще видим различни сценарии“, коментира Теймур Хюсеин, глобален бизнес мениджър в Microsoft

Според него, когато става дума за ползването на метавселената за индустриални цели, е добре компаниите да изчакат, за да видят от какво реално се нуждае бизнесът и какво конкретно иска от разработчиците на метавселени.

Дискусия за индустриалните приложения на метавселената по време на Световния мобилен конгрес в Барселона. Снимка: Елена Кирилова/Investor Media Group Дискусия за индустриалните приложения на метавселената по време на Световния мобилен конгрес в Барселона. Снимка: Елена Кирилова/Investor Media Group

„Предстоят много стъпки, докато всичко бъде свързано, така че да направим връзката между физическия и дигиталния свят. Важно е разработващите метавселени да не скачат направо в дълбокото, а да търсят начини смислено да свързват хората, работниците, в метавселената“, коментира Ян Юнкер от TeamViewer.

Според Теймур Хюсеин тази нова технология ще изисква цяла нова екосистема, включваща устройства, софтуер, разработчици, потребители.  

Бавното навлизане на потребителите в метавселената

От потребителска гледна точка едно от основните неща, свързани с метавселената, по които Microsoft работи в момента, е идентичността - начинът, по който се представят потребителите в тази виртуална среда. Аватарите ще са от ключово значение, защото именно те ще обхващат пълната идентичност на потребителите във въпросната среда и трябва да са максимално сигурни, за да се ограничат възможностите за измами. Идеята е да се гарантира, че зад даден образ стои точният човек.

„Има предизвикателства от гледна точка на сигурността и ние се опитваме да ги адресираме, защото смятаме, че това ще е особено важно“, коментира Таймор.

Основното обяснение на забавеното навлизане на хората в метавселената е, че очилата за виртуална реалност все още са недостъпни за масовия потребител, а на много места по света все още няма достатъчно добре развита свързаност.

Очилата за виртуална реалност вече се подобряват и предстои да се развият бързо, което ще тласне нагоре продажбите им, коментира Васишта от Nvidia. По думите му 5G мрежите ще позволят на човечеството да разгърне потенциална на интернета на нещата, да свърже много устройства и да подобри времезакъснението на сигнала, което е изключително важно при ползване на метавселени.

5G мрежите ще дадат тласък на очилата за виртуална реалност, категорична бе Александра Фостър, Директор на Division X в BT.

„Въпросът е как да демократизираме тази технология. Очилата все още са много скъпи, а пазарът е много нишов“, посочи Хюсеин. По думите му засега крайните потребители се докосват до метавселената основно чрез гейминга, но от гледна точка на бизнеса вече се виждат реалните ползи от технологията. Въпросът, който остава, е как ще се развива екосистемата, за да отговори на всички предизвикателства пред нея.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:59 | 27.02.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 2 rate down comment 1
khao
преди 1 година
така и ще си остане....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още