Warner Bros. Discovery отчете голяма загуба и записа 11,1 млрд. долара приходи за четвъртото тримесечие, като не успя да изпълни прогнозите на анализаторите, тъй като медийната индустрия се бори с отслабването на рекламния пазар, пише CNBC.
Телевизионната мрежа на компанията, която включва кабелни канали като TNT, TBS и Discovery, е записала 6% спад на приходите до 5,5 млрд. долара, след като рекламните приходи в частност са се свили.
Гигантът реализира загуба от 2,1 млрд. долара за периода, или 86 цента на акция. Цената на акциите на Warner Bros. Discovery се понижи по време на следборсовата търговия.
Директорите на Warner Bros. Discovery започнаха да предупреждават за влошаването на рекламния пазар още миналото лято, а други медийни компании, включително Paramount Global, също усещат тази тежест върху финансовите си резултати. Рекламният пазар е продължил да отслабва през четвъртото тримесечие и проблемът е изострен от намаляването на аудиторията, подчертава главният финансов директор на Warner Bros. Discovery Гунар Уейденфелс.
Макар че главният изпълнителен директор Дейвид Заслав заяви, че макроикономическата среда е „много предизвикателна“, той прогнозира, че ще има подобрение по-късно тази година. „Смятаме, че нещата ще се подобят през втората половина на годината“, коментира той.
Компанията също така се бори с разходите си за преструктуриране и с таксите за обезценка, произтичащи от сливането на Warner Bros. и Discovery през 2022 г., докато се опитва да насочи стрийминг бизнеса си към рентабилност.
Гигантът завършва четвъртото тримесечие с 45,5 млрд. долара дълг в баланса си и 3,9 млрд. долара в брой. Основен фокус на Warner Bros. Discovery е намаляването на големия дълг и съкращаване на разходите.
Ръководителите на Warner Bros. сега заявиха, че очакват да продължат значително да намаляват дълга в следващите две години. През четвъртото тримесечие компанията е изплатила дълг от 1 млрд. долара, а от април, когато сделката беше завършена, изплатената сума се равнява на 7 млрд. долара.
„След като големите решения за преструктуриране вече са зад гърба ни, тази година сме фокусирани върху изграждането и развитието на нашите бизнеси за бъдещето и имаме чудесен старт“, коментира Заслав.
Компанията, която притежава стрийминг услугите HBO Max и Discovery+, заяви, че глобалната ѝ база от абонати на стрийминг платформите ѝ се е увеличила с 1,1 млн. до 96,1 млн. души до края на тримесечието.
Приходите от стрийминг сегмента са нараснали с 6 на сто, подкрепени от растежа на броя на абонатите на услугите, които включват реклами. Загубата на този сегмент се е свила.
Компанията отчете 217 млн. долара загуба за периода, което представлява подобрение спрямо 511 млн. долара загуба година по-рано.
През пролетта групата ще пусне комбинирано стрийминг предложение, като планира да го представи на инвеститорите на 12 април. Обединената платформа ще бъде наречена Max, писа по-рано CNBC.
По-рано този месец компанията повиши месечната такса за услугата без реклами на HBO Max с 1 долар до 15,99 долара – първото ценово увеличение от старта през май 2020 г. Warner Bros. Discovery заяви, че ще инвестира допълнително в съдържание и потребителско изживяване.
Заслав заяви, че макар плановете за комбинирането на съдържанието на Discovery+ и HBO Max в една платформа да напредва, Discovery+ ще остане и като отделна стрийминг услуга. „Имаме абонати, които са доволни от предложението Discovery+, така че защо да я спираме“, допълва той.