Netflix Inc. намали цената на услугата си в повече от 100 държави през последните седмици, тъй като се опитва да привлече клиенти по целия свят, които разполагат с постоянно нарастващ списък от възможности за стрийминг, пише The Wall Street Journal.
Неотдавнашните намаления на цените на стрийминг компанията обхванаха държави от Близкия изток, включително Йемен, Йордания, Либия и Иран; пазари в Африка на юг от Сахара, включително Кения; и европейски държави като Хърватия, Словения и България. За страната ни най-евтиният базисен план занапред ще струва 4,99 евро, вместо досегашните 7,99 евро. Стандартният план ще струва 7,99 евро, вместо 9,99 евро. Най-скъпият Premium план поевтинява от 11,99 евро на 9,99 евро.
В САЩ още през есента на миналата година Netflix пусна по-евтини планове, но за да ги ползват потребителите, ще трябва да гледат и реклами.
В Латинска Америка абонаментните цени бяха намалени в страни като Никарагуа, Еквадор и Венецуела, както и в части от Азия, включително Малайзия, Индонезия, Тайланд и Филипините.
Намаленията се отнасят за определени нива на Netflix на тези пазари - в някои случаи цената на абонамента се намалява наполовина.|
Според Bloomberg намаляването на цените ще засегне над 10 милиона абонати на пазари като Виетнам, Индонезия, Тайланд и Филипините по данни на независимата изследователска компания Ampere Analysis. Мерките се осъществяват в Азия, Северна и Южна Америка и Близкия изток.
Акциите на лидера в стрийминга се обезцениха с 5,2% до 317,47 долара в Ню Йорк. До затварянето на борсата в сряда те бяха нараснали с 14% през тази година.
Големите стрийминг услуги през последните тримесечия изтъкваха стойността, която предоставят на потребителите, в сравнение с месечната такса, която събират, а някои от тях повишиха цените в САЩ през последните месеци.
„Това определено е в разрез с последните тенденции не само за Netflix, но и за по-широката стрийминг индустрия", казва пред WSJ Джон Ходулик, анализатор на медии и развлечения в UBS Group AG, коментирайки последните намаления на цените на Netflix. „Някои от тези намаления в процентно изражение са значителни", каза той.
А едва през миналия месец ръководството на Netflix говореше за повишаване, а не за намаляване на цените. По време на разговора с анализаторите след представянето на финансовите резултати през януари съизпълнителният директор Грег Питърс заяви, че компанията търси места, където може да си позволи да повиши цените, което ще допринесе за продължаване на инвестициите в съдържание.
„Смятаме, че сме незаменима услуга", каза Питърс.
Netflix също така има възможност да добави нови абонати на пазари, на които в момента няма голям дял, каза той.
Промените в цените на Netflix са знак, че големите стрийминг оператори все още се опитват да намерят най-добрата комбинация от ръст на абонатите и приходи в чужбина. Потребителите могат да избират между местни кабелни доставчици, регионални стрийминг услуги и големи глобални платформи. Големите играчи, включително Disney+ на Walt Disney Co., HBO Max на Warner Bros. Discovery Inc. и Paramount Global на Paramount+, разширяват дейността си в чужбина.
„Знаем, че потребителите никога не са имали по-голям избор, когато става въпрос за забавление" и компанията се ангажира да предостави преживяване, което да надхвърли очакванията им, заяви говорителка на Netflix. Тя добави, че компанията актуализира цените на плановете в някои държави.
Netflix оперира в над 190 държави и територии и прекара голяма част от последната година в адаптиране към нарастващата конкуренция и променящите се навици за гледане, тъй като потребителите се върнаха към пътуванията и други дейности, които пандемията спря.
Компанията работи за свиване на разходите и за осъществяване на две големи стратегически промени: Създаване на по-евтин план, поддържан от реклами, и изискване от абонатите, които искат да споделят акаунтите си с някой извън домакинството, да плащат повече за това.
Базираната в Лос Гатос, Калифорния, компания добави абонати във всеки от четирите региона, за които отчита резултати през последното тримесечие на 2022 г., но глобалният ѝ среден приход на потребител намаля до 11,49 долара през последното тримесечие на 2022 г. от 11,74 долара година по-рано.
По-рано този месец Netflix въведе новите ограничения за споделяне на паролите в страни като Канада и Испания и заяви, че планира да въведе тези промени в по-широк мащаб през следващите месеци.
По-рано мениджърите на концерна признаха, че са наясно, че налагането на ограниченията за споделяне ще бъде непопулярна мярка и може да накара някои хора да прекратят абонамента си, въпреки че се надяват да ги спечелят обратно с популярно съдържание.
В миналото Netflix е намалявала цената на услугата си, особено когато се е сблъсквала със силна конкуренция или е искала да увеличи броя на потребителите си по-бързо. Например, през 2021 г. тя намали цената на абонаментите в Индия, след като първоначално се насочи към по-заможните потребители там със скъпи планове.