IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Ат. Райков: Viber ще стане суперприложение

Всички потребителски изживявания не само ще са навързани, но ще са модернизирани чрез изкуствен интелект, коментира вицепрезидентът в технологичния гигант

10:43 | 21.02.23 г. 1

В следващите пет-десет години виждам Viber като суперприложение. Това коментира в предаването „Светът е бизнес“ на Bloomberg TV Bulgaria Атанас Райков, който наскоро стана вицепрезидент за ключовите пазари в технологичния гигант Rakuten Viber.

Целим се в демократизация на отношенията хора, бизнес, съдържание, финансови услуги, автономни устройства, коментира той и допълни, че това започва да се случва. Започваме да затваряме почти целия цикъл на потребителско изживяване в най-различни и дори много сложни сценарии, посочи Райков.

„Вече пуснахме Viber Pay, ще го пуснем и на българския пазар. Имаме и чатбот. Всички потребителски изживявания не само ще са навързани, но ще са модернизирани чрез изкуствен интелект“, посочи той и разкри, че така се затваря цикълът с търсене, поръчка, доставка, плащане в една екосистема. Той се надява, че приемането на еврото ще улесни процеса.

Според него показателят за успех не е колко време прекарват потребителите в приложението, а дали могат да покрият най-важните и конкретни сценарии в живота на клиентите, като „те могат да ги свършат по-бързо и още по-добре“.

Райков посочи, че компанията има бизнес офис у нас, в който се вземат решенията за нейната стратегия и в него работят 26 човека. „Поне една трета от хората заемат глобални позиции, които отговарят за няколко континента или за целия свят“, отбеляза мениджърът.

По думите му за заемането на по-висш пост са необходими много работа и последователност. Той посъветва постъпващите на пазара на труда много внимателно да си изберат първите работни места – най-вече не за коя компания ще работят, а за кои хора ще работят, кои ще са техните ментори.

„Трябва да се научиш и да дадеш и след това да очакваш да вземеш. Длъжни сме колкото повече ресурси придобиваме – дори под формата на знания и контакти, да ги даваме обратно там, където сме започнали“, съветва Райков. Той коментира и бизнес модела зад приложения като Viber. Той посочи, че крайните потребители не плащат нищо от гледна точка на пари, но това, което те генерират като време, което прекарват в приложението, като навици да търсят информация се превръща в много ценен ресурс. Мениджърът обясни, че така бизнесът плаща за различни услуги.

„Главният бизнес на Viber е с комуникационни услуги – има много допирни точки с телеком сектора“, поясни той.

Как се стига с българска диплома до топ мениджмънта на Viber? Колко са регистрираните потребители на Viber по света? Как се вземат бизнес решенията в компанията? Кои са конкурентите на приложението? Какви са комуникационните услуги на Viber и какъв е технологичният модел можете да разберете, ако гледате видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Видеа с всички гости на предаването „Светът е бизнес“ гледайте тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:44 | 21.02.23 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 2
danchomentata
преди 1 година
https://***.tv-sdt.co.jp/news/news112a2rcs6rgff2sz7oj
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още