Alibaba обяви през своето подразделение за облачни услуги, че работи по технология в стила на ChatGPT, която може да бъде интегрирана в облачните ѝ продукти. Междувременно NetEase каза, че образователното ѝ звено Youdao развива генеративен изкуствен интелект, добавяйки, че технологията може да бъде интегрирана в някои от нейните образователни продукти.
Китайската компания за онлайн търговия JD.com обяви, че ще пусне „индустриална версия“ на ChatGPT, наречена ChatJD, която ще се фокусира върху приложения в търговията на дребно и финансовата индустрия.
Големите фирми се фокусират предимно върху корпоративните приложения и са доста конкретни в предложенията си, докато се опитват да намерят баланс между инвестирането в ключови технологии, докато се опитват да избегнат разклащането на политическата лодка.
„В отговорите си тези технологични гиганти са изправени пред дилема: от една страна, те трябва да убедят потребителите и инвеститорите, че не изостават в развитието на новата технология“, коментира Син Сун, старши преподавател по китайски и източноазиатски бизнес в King’s College London. „От друга страна, те трябва да са изключително предпазливи, за да избегнат възможността правителството да ги възприеме като разработващи нови продукти, услуги и бизнес модели, които могат да породят нови политически проблеми и опасения за сигурността на партията-държава (или дори да причинят радикални промени в регулаторната среда).“
Това балансиране може да означава, че използването на технология в стила на ChatGPT в Китай може да изглежда доста по-различно от това в САЩ, предвид уникалния интернет пейзаж.
Регулаторни въпроси
Развитието на изкуствения интелект остава ключов приоритет за Китай, докато страната продължава да се конкурира ожесточено със САЩ в сферата на технологиите.
Но същевременно регулаторите се опитват да продължат да съблюдават начина, по който се използва технологията. И това е балансът, който Пекин се опитва да постигне.
През януари Китай въведе първата по рода си регулация на т.нар. технология за дълбок синтез, която се занимава с изкуствено генериране или промяна на изображения, видеа или текст, създавани с помощта на форма на изкуствен интелект. Спазването на регламента се следи от все по-влиятелната Администрация на киберпространството на Китай.
Миналата година звеното също така въведе правила, които управляват начина, по който компаниите работят с алгоритми за препоръки. Едно от изискванията е фирмите да дават на регулатора задълбочена информация за своите алгоритми.
Такива разпоредби могат да се прилагат за всеки вид технология от типа на ChatGPT.