JD.com, един от китайските гиганти в електронната търговия, обяви, че планира да пусне продукт от типа на ChatGPT, присъединявайки се към потока от китайски компании, обявили планове за конкурентна технология, предава CNBC.
JD заяви, че ще пусне „промишлена версия" на ChatGPT, наречена ChatJD. Това ще бъде чатбот, насочен към търговията на дребно и финансите.
Продуктът ще може да генерира съдържание, както и да води диалог между хора и компютри, заявиха от JD.
ChatGPT, който е разработен от базирания в Сан Франциско стартъп OpenAI, е чатбот, който използва технологията на генеративния изкуствен интелект. Той позволява на хората да му задават въпроси, а той връща отговори, подобни на човешките.
Microsoft е голям инвеститор в ChatGPT и през миналата седмица обяви, че технологията ще бъде интегрирана в нейната търсачка Bing и уеб браузъра Edge.
Популярността на ChatGPT накара технологичните гиганти по света да обявят свои собствени конкуренти през последните няколко дни. Google например обяви технологията си за чатбот с изкуствен интелект, наречена Bard, като част от плана „червен код", за да отговори на предизвикателството, отправено от ChatGPT.
Alibaba съобщи в сряда, че разработва свой собствен конкурент на ChatGPT, предназначен за нейните клиенти, използващи изчислителни облаци.
JD заяви, че ChatJD ще може да добави стойност към дейности като генериране на продуктови резюмета в уебсайтове за пазаруване или помощ при финансов анализ. Компанията се надява да използва опита си в области като електронната търговия, логистиката и плащанията, за да отличи продукта си от конкурента ChatGPT.