Има причина защо Apple е под по-малък натиск от други технологични компании що се отнася до съкращаването на служители при сегашното икономическо забавяне – на първо място тя наемаше по-ефективно, пише Марк Гърман за Bloomberg.
По време на еуфоричното наемане на кадри по време на пандемията, Apple добави по-малко служители от други технологични гиганти. Освен това компанията генерира много повече приходи за всяко ново наемане от останалите, показват данни, събрани от Bloomberg.
Този по-предпазлив подход сега ѝ се отплаща. Въпреки че Apple замрази процеса по наемане на служители в някои области и следи изкъсо разходите си – особено извън развойните си звена – тя все още не е обявила масови съкращения като тези, които видяхме в Amazon.com, Google на Alphabet, Meta Platforms и още технологични гиганти.
Apple беше по-предпазлива в наемането на кадри по време на пандемията.
„Това подсказва за по-добро управление на качеството при Apple, отколкото при други технологични компании, които очевидно не разчетоха правилно сигналите по време на пандемията“, коментира Питър Гарнри от Saxo Bank.
Компанията обяви, че планира да подсили човешките си ресурси, като наеме първия си директор, който да се грижи за тях. Досега тези задължения се падаха на директора по търговия на дребно Дидре О‘Брайън.
Много технологични компании признаха, че са наели твърде много хора по време на пандемията, когато заложиха, че промените в начина на живот, включително работата от дистанция, разходите за онлайн покупки и навиците за играене на видео игри, ще донесат по-голяма печалба и ще се задържат. Сега обаче им се налага да се сблъскат с последиците. Zoom Technologies, една от компаниите, които най-много спечелиха от блокадите заради Covid-19, тази седмица обяви, че се разделя с 15% от работната си сила.
Междувременно Apple беше много по-предпазлива. Броят на служителите ѝ нарасна само с 20% от 2020 до 2022 г., в сравнение с 60% при Alphabet и близо двойно при Amazon. Последните две обявиха, че съкращават общо 30 хил. души.
Apple работи доста по-ефективно от конкурентите си през пандемичните години. Графика: Bloomberg
Освен това Apple генерира много повече приходи от всеки допълнителен служител по време на годините на пандемията в сравнение с предходните три години. Това контрастира значително на показателите на повечето играчи в индустрията.
Въпреки това броят на служителите не обяснява изцяло предимството на Apple спрямо конкурентите ѝ. Компанията също така генерира едни от най-високите приходи от продажби на квадратен фут - индикация, че нейната ефективност надхвърля политиките за наемане.