Интернет гигантът Yahoo обяви, че планира да съкрати над 20 процента от общата си работна сила като част от голямо преструктуриране на звеното си за рекламни технологии, предава Ройтерс.
Съкращенията ще засегнат близо 50 на сто от служителите в рекламните технологии на Yahoo до края на тази година, като 1000 от тях ще бъдат отстранени още тази седмица, разкри компанията.
Yahoo, която е собственост на фирмата за дялово инвестиране Apollo Global Management от 2021 г., допълва, че ходът ще позволи на компанията да се фокусира по-добре и да инвестира в своя основен бизнес с реклама, наречен DSP.
Това се случва, докато много рекламодатели свиват бюджетите си за маркетинг в отговор на рекордно високата инфлация и продължаващата несигурност относно очакваната рецесия.
Редица американски компании – от Goldman Sachs Group до Alphabet, също съкратиха хиляди хора тази година. Това се дължи на отслабващото търсене, свързано с инфлационния натиск и увеличаването на лихвените проценти.
Axios първи писа, че Yahoo планира да се раздели с голяма част от своите кадри.