Samsung Electronics представи най-новите си премиум смартфони с фокус върху мощните им камери – тест за силата на марката, докато пазарът на телефони преживява безпрецедентно свиване, предава Ройтерс.
Анализатори твърдят, че серията Galaxy S23, със своите камери и по-бързи чипове от тези на предходната серия, все пак може да се сблъска със слабо търсене, тъй като потребителите харчат по-малко, предвид ускоряващата се инфлация и отслабващата световна икономика.
Признавайки това предизвикателство, ръководителят на мобилното изживяване в Samsung, или MX Business, коментира пред репортери, че има „забележимо преминаване към премиум сегмента“ на развиващите се и нововъзникващите пазари. „Възнамеряваме да се насочим в премиум сегмента на развитите пазари, както и в някои от страните, където наблюдаваме голям растеж“, посочва той.
Южнокорейският гигант показа новите си устройства на събитието Samsung Unpacked в Сан Франциско, като представи части от два филма – „Behold” на Ридли Скот (режисьорът на „Гладиатор“ и „Марсианецът“) и „Faith“ на южнокорейския режисьор На Хон-джин, които са заснети с най-високия клас устройство от серията.
Това е първият по рода си 200-мегапикселов сензор за камера на Samsung, а серията използва процесор Snapdragon 8 Gen 2. Qualcomm заяви, че в серията S23 100% от ползваните процесори ще са на американския гигант.
На събитието директори на Samsung, Qualcomm и Google се събраха на сцената, за да подчертаят партньорството си в сферата на виртуалната и добавената реалност.
Аншел Саг, анализатор на Moor Insights & Strategy, коментира, че трите компании са работили заедно в тази област преди около десетилетие, но възобновяването на партньорството този път се случва в момент, в който се очаква Apple да пусне своите очила за смесена реалност тази година.
„Смятам, че това има за цел да даде на Samsung и Google малко повече доверие в XR сферата, защото и двете компании до голяма степен отсъстваха от страна на хардуера от доста време“, допълва Саг.
В Съединените щати базовият Galaxy S23 ще се предлага на цена от 799 долара, а по-добрите версии – S23 Plus и S23 Ultra – съответно за 999 долара и 1199 долара. Samsung задържа цените на същото ниво като на миналогодишните модели, въпреки че компонентите поскъпнаха.
И все пак световните продажби на смартфони записаха най-големия си спад за едно тримесечие в периода октомври-декември, когато се понижиха с 18,3% спрямо година по-рано до 300,3 млн. бройки, сочат данни на IDC. Данните поставят под съмнение прогнозите за умерено възстановяване на пазара на смартфони за тази година.
Анализатори твърдят, че в тази предизвикателна среда мобилната стратегия на Samsung ще се фокусира в рентабилността чрез премиум предложения, включително S серията и сгъваемите устройства.
„Samsung не може да си позволи да се фокусира повече върху увеличаване на обема“, коментира Лиз Лий, директор в Counterpoint. „Тя трябва смело да опрости средния и ниските си клас продукти – частите от пазара, където китайските конкуренти наваксаха много“.
Във вторник Samsung каза, че спадът на продажбите на смартфони от нисък и среден клас през четвъртото тримесечие е бил по-голям от очакваното.