IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Meta се насочва към изкуствения интелект, докато бизнесът ѝ се възстановява

Добрите стари социални мрежи стоят в основата на връщането към успеха

19:29 | 28.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg
Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

През миналия февруари Meta изчисли, че промяната на Apple ще ѝ струва повече от 10 млрд. долара загубени продажби за 2022 г., което се равнява на около 8% от общите ѝ приходи за 2021 г.

Използване на изкуствен интелект

Усилията на Meta в сферата на изкуствения интелект включват изчислителна работа, която е по-сложна от всичко, опитвано преди това. Компанията работи, за да използва по-ефективно данните, с които разполага, откривайки дълбоки данни за поведението на потребителите, които биха могли да помогнат да се предскаже кои реклами биха сметнали да подходящи, твърдят източници, запознати с въпроса.

Капиталовите разходи на Meta са се увеличили повече от два пъти през последните две години, а Дейвид Уенър, някога главен финансов директор, а сега стратегически директор, през октомври каза публично, че „по същество всички“ от допълнителните 4 до 5 млрд. долара, които компанията планира да похарчи за центрове за данни през 2023 г., ще отидат за изкуствен интелект.

Но дори и с тези разходи, неотдавнашните усилия за увеличаване възможностите на Meta са достигнали максимума си, сочат вътрешни документи. Бележка от ноември показва, че инженерите на Facebook, които не работят върху изкуствен интелект, ще трябва да се въздържат от изграждането на тежки изчислителни функции на сървърите на компанията и да изтрият част от досегашната си работа.

На вътрешно ниво директори са започнали да посочват признаци за предстоящ обрат скоро след последния финансов отчет. По време на разговора през октомври Шулц е казал, че Meta вече е преминала през най-лошото от промените в политиките на Apple. Щетите са намалели от над 8% удар върху приходите в началото на годината до едва 2,5% и вероятно ще изчезнат напълно през четвъртото тримесечие, посочва той.

Един от подходите, с които Meta експериментира, е да се опитва да се пазари с потребителите, за да ги накара да се съгласят да бъдат следени, като това се случва през собствените настройки за поверителност в приложението на технологичния гигант. Според тествания подход компанията обещава да показва на потребителите по-малко реклами, ако се съгласят да предоставят данните си.

Meta твърди, че също така се опитва да продава повече реклами, при които потребителите кликват директно за разговор с конкретната компания. Документите разкриват, че тя експериментира и с други видове маркетинг.

Много от рекламните формати вероятно ще се провалят, се признава в презентация на компанията, като се препоръчва Meta да възприеме „подход на рисков инвеститор“, като вложи пари във всички тях, а след това през 2023 г. определи кои са успешни.

„Ако се справим добре, тези залози могат да имат значително въздействие върху приходите“ и „което е по-важно, значително ще ни помогнат да увеличим дела на приходите, идващи от преживявания, които не разчитат на данни от трети страни“, се казва в презентацията за монетизирането, представена през октомври пред висши мениджъри на Facebook.

Подобни реклами, базирани на данни директно от потребителите, в момента носят едва 18% от приходите, показва презентацията, според която мерките имат потенциала да добавят между 18 и 25 млрд. долара приходи до 2026 г. Анализаторите очаква Facebook да отчете около 116 млрд. долара приходи за 2022 г.

Последна актуализация: 19:29 | 28.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още