Дни преди масовите съкращения в Meta Platforms през ноември, един от висшите мениджъри споделя добри новини. Продуктът за кратки видеа Reels набира популярност сред потребителите, а заплахата от конкурента TikTok изглежда отслабва.
„Ангажираността с Facebook е по-силна, отколкото хората очакваха“, пише ръководителят на социалната мрежа Том Алисън в бележка до служителите. „Нашите вътрешни данни показват, че Meta е спечелила значителен дял на пазара на кратки видеа“.
След най-трудната година в историята на Meta, компанията майка на Facebook и Instagram започва да вижда пътя към възстановяването, разкриват вътрешни документи, разгледани от Wall Street Journal, както и интервюта с източници, запознати с въпроса, пише изданието.
Големите инвестиции в инструменти за изкуствен интелект са позволили на компанията да подобри системите си за рекламно таргетиране, така че да правят по-добри прогнози на база на по-малко данни. Макар че миналата година главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг заяви, че компанията ще се насочи преди всичко към метавселената, а Facebook няма да е неин приоритет, по-голямата част от усилията включват оптимизиране на традиционните социални мрежи, особено Facebook.
Това, заедно с насочването към форми на реклама, които са по-малко зависими от събирането на потребителски данни от платформите, са ключови за плановете на компанията да преодолее промяната в политиката за поверителност на Apple, която ограничи възможностите на Meta да събира информация за това какво правят нейните потребители извън услугите ѝ. През октомври директори са споделили със служители, че Meta очаква да започне да се възстановява от промените на Apple още през следващото тримесечие, което завърши на 31 декември. Компанията трябва да обяви финансовия си отчет за периода следващата сряда.
Инструментите с изкуствен интелект също така са помогнали за подобряване на Reels – кратките видеоклипове, показвани както на потребителите на Facebook, така и на тези на Instagram, въз основа на техните интереси. Клиповете обикновено идват от хора, с които потребителите не са приятели, нито са свързани с тях по някакъв начин. Миналото лято Meta срещаше проблеми с това да накара потребителите да харесат Reels, но документите и интервютата показват, че гледанията във Facebook, която все още носи най-много пари на Meta, растат.
По време на вътрешен разговор през октомври Зукърбърг и главният маркетинг директор на Meta и неин вицепрезидент Алекс Шулц са отдали ръста от 20% на времето, прекарано в гледане на Reels, както на алгоритмите на Facebook, така и на компютърните системи, на които те работят. Meta работи и по други подобрения с изкуствен интелект, които все още не е представила, твърди Шулц по информация, разгледана от Wall Street Journal.
Въпреки че промените в политиката на Apple продължават да са източник на проблеми, Шулц твърди, че успехът на усилията за адаптация на компанията показват, че това предизвикателство повече няма да повлича надолу финансовите резултати.
„От година на година те са все по-малко предизвикателство за нашия бизнес заради подобренията, които направихме в изкуствения интелект“, коментира Шулц по време на вътрешния разговор.
Говорителка на Meta е отказала да коментира. Компанията постоянно заявява, че ще преодолее ограниченията, наложени от Apple.