Една от причините, поради която Apple изглежда започва с носимите устройства, е, че microLED дисплеите продължават да са едновременно скъпи и изключително трудни за производство, твърди Вайри. Всеки microLED пискел, който влиза в такъв екран, трябва да бъде физически взет и поставен върху повърхността на дисплея.
За по-големите дисплеи и компоненти, производителите обикновено използват роботизирани ръце, за да правят това. За толкова малки чипове използването на такава технология е невъзможно. Има други техники, като някои са доста екзотични, като тези, които използват лазери, за да движат дребните microLED чипове.
Колкото повече пискели има в един microLED дисплей, толкова по-труден и по-скъп е той за производство.
Високият клас умни часовници, които са едновременно малки и скъпи, имат добри маржове, които целят да поемат по-високите разходи за тези малки дисплеи. Въпреки че microLED екраните в крайна сметка могат да започнат да се ползват в нашите смартфони, лаптопи и телевизори, ще е нужно много време преди да стигнем до този момент.
„Да кажем, че се опитвате да направите 8K телевизор“, посочва Вайри. „Подобно е на сглобяването на 100 млн. microLED-а, всеки от които е с размер по-малък от този на бактерия, с точност от плюс или минус 1 микрон, в рамките на 10 минути, с точност от 99,99%“.
В момента Samsung предлага microLED телевизори, но те струват по над 100 хил. долара за брой. Това показва колко много проблеми продължава да има Samsung в производството на microLED екрани в мащаб, твърди О‘Брайън.
Въпреки предизвикателствата, големите технологични компании с дълбоки джобове влагат все повече ресурси в microLED технологията в начини, които тласкат технологията по-близо до масовото ползване. През май 2022 г. Google обяви, че е придобила microLED стартъпа Raxium, но отказва да коментира допълнителните си планове за технологията. През 2020 г. Meta обяви екслузивно няколкогодишно споразумение с британския microLED стартъп Plessey. „Meta се интересува от тази технология за потенциалното ѝ ползване в продукти с добавена/виртуална реалност, а това партньорство продължава, като още един начин да помогнем за ускоряване на развитието на истински готови за потребителите очила с добавена реалност“, коментира говорителка на компанията.
Подобно на Meta, интересът на Google в microLED дисплеите изглежда е свързан с бъдещи проекти за виртуална и добавена реалност. Високата яркост и енергийна ефективност на microLED дисплеите могат да бъдат изключително полезни за такива умни очила. Vuzix – фирма, която отдавна е доставчик на интелигентни очила за индустрията и Министерството на отбраната на САЩ, вече предлага очила, които използват microLED за показване на изображения пред очите на потребителя. Цената им е 2500 долара за брой.
Старата LCD технология може да заживее нов живот
Както в оригиналния черно-бял GameBoy, ретро часовниците Casio и други подобни, има и друг начин за изграждане на LCD дисплеи: да се замени подсветката с отразяваща повърхност. Когато светлината преминава през LCD слоя в такива дисплеи, тя се отразява в огледалото отзад, а резултатът е екран, който е удобен за четене.