IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Съкращенията изтриха растежа на работната сила в технологичния сектор

Въпросът е дали тези ходове ще са достатъчни, за да преживеят компаниите кризата

21:55 | 23.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Prakash Singh/Bloomberg
Снимка: Prakash Singh/Bloomberg

Миналата година Snap спря разработването на своята летяща селфи камера Pixy и то по-малко от четири месеца след пускането на продукта. На конференцията Tech Live на The Wall Street Journal през октомври главният изпълнителен директор на компанията Евън Шпигел каза, че Snap трябва да се концентрира в генерирането на повече приходи от потребител от реклама и върху разширяването на аудиторията на основната социална мрежа.

„Този фокус означава вземане на трудни решения като спиране на продукти, които наистина обичаме“, коментира той.

При обявяването на съкращенията в Alphabet в петък главният изпълнителен директор Сундар Пичай написа в блога на гиганта, че компанията е направила обстоен преглед на всички продуктови области и функции, за да гарантира, че работната сила е в съответствие с най-ключовите приоритети.

„Позициите, които премахваме, са в резултат на този анализ“, пише той.

Някои анализатори и директори твърдят, че съкращенията в индустрията са закъснели отдавна, тъй като през последните години технологичните компании наемат твърде агресивно и инвестират в прекалено дръзки инициативи.

„Крайно време е да направят съкращения и да работят за увеличаване на рентабилността от основните си бизнеси“, коментира анализаторът на Needham & Co. Лора Мартин. „Те трябва да съгласуват структурата на разходите си със забавящия се растеж на приходите и да затворят страничните бизнеси“.

Няколко технологични лидери признаха, че са прекалили с наемането на хора през последните няколко години. Мнозина се извиниха и поеха отговорност за съкращенията.

Когато Meta Platforms заяви, че ще се раздели с 11 хил. работници, или 13% от работната ѝ сила, главният изпълнителен директор Марк Зукърбърг каза на служителите, че е вярвал, че рязкото насочване онлайн след появата на Covid-19 ще остане постоянно. „Сбърках и поемам отговорност за това“, заяви той.

Някои технологични компании трябваше да направят няколко кръга съкращения или да добавят още към планираните такива, след като установиха, че не са стигнали достатъчно далеч.

Компанията за недвижими имоти Redfin уволни 13% от персонала си през ноември миналата година и затвори едно от звената си. Това се случи, след като през юни намали броя на служителите си. По подобен начин по-рано този месец Amazon обяви, че съкращава 18 хил. души, след като през ноември първоначално планираше да се раздели с 10 хил. работници.

В някои случаи съкращенията, свързани с икономически проблеми, могат да послужат като възможност за работодателите да отстранят служителите, които не се представят добре, споделят анализатори. Да знаеш къде да теглиш чертата обаче е трудно. В един момент икономиката неизменно ще се подобри и компаниите, които правят прекалено големи съкращения днес, могат да се окажат в неизгодно положение.

Компаниите, които останат иновативни, „ще могат да се възстановят най-бързо“, смята анализаторът от MKM Partners Рохит Кулкарни.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:55 | 23.01.23 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още