Според запознати инвеститорът активист Elliott Management Corp. е направил многомилиардна инвестиция в Salesforce Inc., което увеличава натиска, пред който е изправен доставчикът на бизнес софтуер.
Въпреки че няма подробности за кампанията, Elliott, един от най-големите и плодотворни активисти, често търси представителство в управителни съвети и настоява компаниите да направят оперативни подобрения и други промени, пише The Wall Street Journal.
„Salesforce е една от най-значимите софтуерни компании в света и след като следим компанията от близо две десетилетия, сме изградили дълбоко уважение към Марк Беньоф и това, което той е изградил", казва Джеси Кон, управляващ партньор в Elliott.
„Очакваме с нетърпение да работим конструктивно със Salesforce, за да реализираме стойността, която подобава на компания от нейния ранг", добави Кон, който преди това е бил член на управителните съвети на компании като Citrix, eBay Inc. и Twitter.
За Salesforce това е бурен период. По-рано този месец компанията заяви, че съкращава 10% от работната си сила и намалява офисните си площи на някои пазари.
Беньоф заяви, че много клиенти подхождат по-предпазливо към разходите, нещо, с което се сблъскват все повече софтуерни компании на фона на опасенията от икономическо забавяне. Мениджърът, който е и председател на компанията, заяви, че Salesforce е наела твърде много хора, тъй като приходите са нараснали по-рано по време на пандемията на Covid-19, като повтори мнението на други ръководители на технологични компании в момент, в който съкращенията в цялата индустрия се засилват.
Към 31 октомври Salesforce има близо 80 хил. служители в световен мащаб, което е много повече от онези 49 хил. към 31 януари 2020 г., показват данни на компанията.
Salesforce отчете приходи за фискалното си трето тримесечие, приключило на 31 октомври, в размер на 7,84 млрд. долара, което е с 14% повече в сравнение с предходната година. Това бележи рязко забавяне в сравнение с 27% ръст на приходите през същото тримесечие година по-рано. Компанията също така отказа да даде насоки за своята фискална година 2024.
Акциите на Salesforce, които години наред се представяха отлично, претърпяха погром, като се обезцениха наполовина от най-високата си стойност в края на 2021 г., а пазарната капитализация на компанията възлиза на около 150 млрд. долара. Акциите затвориха в петък на цена от 151,25 долара, което представлява ръст от 3,3% в един наистина голям ден за технологичните акции.
Междувременно настъпиха сътресения в ръководството на Salesforce. Очаква се съизпълнителният директор Брет Тейлър да освободи поста си на 31 януари, с което ще приключи вторият експеримент на компанията през последните години с двойно ръководство. Тейлър споделяше ръководната роля с Беньоф в продължение на около година.ю (последният ще стане отново едноличен ръководител и ще продължи да изпълнява функциите на председател на компанията). Беньоф, който е съосновател на фирмата през 1999 г., се е разочаровал от начина, по който Тейлър прекарва времето си, съобщи по-рано The Wall Street Journal.
Стюарт Бътърфийлд, главен изпълнителен директор и съосновател на Slack Technologies, приложението за съобщения на работното място, което Salesforce придоби по време на пандемията, обяви напускането си през миналия месец.
Компанията беше активен купувач през последните години. Миналата година Salesforce завърши сделката за Slack за повече от 27 млрд. долара. Две години преди това тя похарчи около 15 млрд. долара за платформата за анализ на данни Tableau Software Inc. Година преди това компанията отдели още пари в брой и акции в сделка за над 6 млрд. долара за MuleSoft.
Това не е първият случай напоследък, в който Salesforce привлича интереса на активисти. През октомври Starboard Value LP разкри, че е придобила дял в Salesforce, като твърдеше, че комбинацията от растеж и рентабилност на компанията е далеч по-ниска от тази на нейните конкуренти. Амбициите на основателя на Starboard Джеф Смит за промяна в компанията изглеждат по-скромни, като досега фирмата не е призовавала за конкретни мерки.
Elliott е известен с това, че предприема действия срещу технологични и други компании и налага промени, които включват и промени в продажбите и в ръководството.
Сред нейните цели са били PayPal Holdings Inc., AT&T Inc., Dell Technologies Inc. и Twitter. В края на миналата година тя сключи споразумение с Pinterest Inc. за включването на Марк Щайнберг, старши портфолио мениджър на Elliott, в борда на компанията за социални медии.
С управлявани активи за над 55 млрд. долара към юни Elliott има и подразделение за частни капиталови инвестиции, което понякога наддава за компании.