Рекламният ветеран Мартин Сорел вярва, че Meta ще се възстанови „изключително силно тази година“ и дава обещаваща прогноза за американските технологични гиганти въпреки предизвикателствата от 2022 г. и масовите съкращения, пише CNBC.
Американските компании от сектора се разделиха с над 60 хил. служители през миналата година, след като забавянето на икономическия растеж, по-високите лихвени проценти в отговор на ускоряващата се инфлация и по-голямата конкуренция свиха маржовете и нанесоха удар на цените на акциите на гигантите.
През ноември компанията майка на Facebook – Meta, обяви, че планира да съкрати 13% от служителите си, което се равнява на около 11 хил. служители. Освен това даде мрачна прогноза за четвъртото тримесечие, което изтри около една четвърт от пазарната ѝ капитализация, тласкайки цената на акциите на компанията до най-ниското им ниво от 2016 г.
По-широкото забавяне на онлайн разходите и конкуренцията от играчи като TikTok, както и предизвикателствата, свързани с промените в политиката за поверителност на Apple, препънаха бизнеса на социалната мрежа през последната година.
Компанията също така понесе значителен удар от огромната си инвестиция в изграждането на метавселената – стратегия, която доведе до разногласия сред анализатори и инвеститори.
Сорел, изпълнителен председател на британската рекламна агенция S4 Capital, очаква Meta да отговори на повечето от тези бизнес предизвикателства през 2023 г., докато се възползва от повторното отваряне на китайската икономика.
„Смятам, че ще видим Meta да се завръща изключително силно тази година, благодарение на Reels и бизнес чатовете, за да се справи с конкуренцията на TikTok и други играчи, предлагащи кратки видеа“, коментира Сорел в кулоарите на Световния икономически форум в Давос, Швейцария.
„Google имаше стабилна изминала година и мисля, че и тази ще е силна. Amazon увеличи рекламните си приходи от 31 млрд. до 41 млрд. долара, като мисля, че след време сумата ще достигне 100 млрд. долара въпреки това, което виждаме по отношение на работните места и наемането на кадри“, посочва той.
Сорел създаде S4, която работи както на пазара на дигитална реклама, така и в сферата на дигиталната трансформация, след като напусна рекламния гигант WPP през 2018 г. В сряда S4 потвърди годишната си прогноза, а Сорел каза, че приоритетите на клиентите му, свързани с разходите за реклама за 2023 г., ще са свързани с намаляване на разходите за дигитална трансформация и с по-голяма продуктивност.
преди 1 година ***. DEFAULT. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година докато предлагат да се направиш на кон с капаци чрез шлем на главата - ЧОВЕШКИ МОЗЪК И ЕСТЕСТВЕН ИНТЕЛЕКТ ТОВА НЕМА ГО ПРИЕМЕ. МЕТА РАВНО НА ФАЛИТ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар