Съкращенията на кадри не подминаха и този сектор. Заслав също е заложил на раздяла с доста служители в компанията според източници на CNBC.
Освен това главният изпълнителен директор спря новинарската стрийминг услуга CNN+ по-малко от месец след широко рекламираното ѝ пускане на пазара. По това време той обеща на инвеститорите, че ще реализира спестявания от 3 млрд. долара след сливането на двете компании. Както и да я погледнем, 2022 г. не беше лесна за стрийминг гиганта предвид всички големи решения, които бяха взети.
Големият залог на Amazon
Харчейки нескромните 465 млн. долара за сериала „Lord of the Rings: The Rings of Power”, Amazon заложи, че вселената на Дж. Р. Р. Толкин ще ѝ гарантира мигновен успех. Но ако погледнем резултатите, сериалът никак не се справи блестящо. Веднага след пускането на сериала в платформата, той беше гледан от 25 млн. души в първия си ден. Да, това беше най-успешният дебют за Prime Video до момента, но не успя да оправдае солидната инвестиция. Новият сезон вероятно ще се появи чак през 2024 г., което определено не е добра новина за следващата година.
Времената не са лесни и за Disney
От средата на юни Walt Disney навлезе в нашия регион, включително и в България, с видео стрийминг услугата си Disney+. Въпреки обещанията, че съдържанието ѝ ще бъде адаптирано за българския пазар чрез дублаж и субтитри, шест месеца по-късно компанията не е дала никакви сигнали, че скоро ще изпълни казаното.
Disney+. Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
В глобален мащаб Disney+ също среща проблеми, което породи слухове, че компанията майка обмисля да обедини трите си стрийминг платформи в едно. Този ход би имал смисъл, ако създаде наистина мащабна услуга, достигаща до много потребители. Но липсата на превод на местните езици ще спре много домакинства да заложат на съдържанието на Disney+, особено когато става дума за детски продукции, каквито изобилстват в услугата.
Същевременно Walt Disney не успя да отговори на прогнозите на Wall Street за последното отчетено тримесечие, след като натрупа повече загуби от начинанията си в стрийминга. Макар че компанията успя да привлече повече стрийминг клиенти от очакваното между юли и септември 2022 г., инвеститорите вече не се вълнуват толкова от броя на абонатите, колкото от печалбата от стрийминга – нещо, което може да разстърси много играчи в индустрията.
Сега остава големият въпрос накъде ще поеме стриймингът, ако новите стратегии не проработят. Сценарият за консолидация на сектора изглежда все по-реалистичен, а желаещите да се сдобият с подобна платформа могат да бъдат най-различни. Дори за гиганти като Microsoft такава сделка би била особено апетитна. По-евтините акции правят компаниите от сектора дори още по-привлекателни. След ерата на стрийминг империите 2023 г. може да е годината на големите сделки в сектора.