HBO Max също има план, включващ реклами. Той беше пуснат през юни 2021 г. на цена от 9,99 долара месечно, а първоначалните му резултати бяха по-добри от тези на Netflix. Всъщност Netflix закъсня с навлизането в този сегмент, защото там вече се подвизават преките му конкуренти.
Насочването към рекламния бизнес беше придружено и от повишаване на цените на досегашните планове в Съединените щати. Оказа се, че огромните разходи за съдържание си имат цена. Дойде времето мениджърите да взимат болезнени решения и то в момент, в който потребителите са все по-затруднени от икономическата криза, увеличаването на лихвените проценти и ускоряващата се инфлация. Не е трудно да си представим, че отказването от абонамент за стрийминг услуга е много по-вероятен сценарий от отказването от стоки от първа необходимост.
Сривът на фондовите пазари, и по-конкретно този в технологичния сектор, не подмина Netflix. На 29 октомври 2021 г. акциите на компанията достигнаха цена от 690,31 долара. Към 22 декември 2022 г. стойността на книжата беше близо 297 долара. Ситуацията не изглежда розова.
Орязване на съдържанието
Не е розова и за други представители на сектора.
Разбира се, няма как да не отдадем заслужените аплодисменти на HBO Max за успеха ѝ с „Еуфория“, „Къщата на дракона“ и „Белият лотус“. Но Дейвид Заслав, който е главен изпълнителен директор на вече обединената компания Warner Bros. Discovery, взе едно наистина неочаквано решение – да се откаже от филми и да отмени продълженията на обичани сериали – сигнал, че нещата в индустрията може би са по-зле отколкото изглеждат на пръв поглед. Сред заглавията, които паднаха жертва на затягането на колана от Заслав, са „Batgirl”, „Scoob 2: Holiday Haunt” и редица сериали, които вероятно не се радват на голяма аудитория.
HBO Max. Снимка: Gabby Jones/Bloomberg
От своя страна, Netflix има проблем, който от години се коментира в индустрията. В услугата има толкова много съдържание, че понякога е трудно да бъде открито това, което наистина си заслужава. Очевидно алгоритмите не помагат достатъчно, а филми и сериали, които имат потенциала да се превърнат в хитове, просто потъват под стотиците нови заглавия. В този смисъл чистката в HBO Max може да помогне на услугата да избегне подобни казуси. Въпросът е колко болезнено ще бъде това за компанията, след като Warner Bros. Discovery очаква 2,5 млрд. долара за спрените си продукции.