Степента на удовлетвореност на българските потребители от онлайн пазаруването е много висок и електронната търговия в България продължава да се развива с бързи темпове. Това каза Жанет Найденова, председател на Българската Е-комерс Асоциация, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
За 2021 г. пазарът на стоките и услугите, продавани онлайн на крайни клиенти, бележи ръст от 29%. За 2022 г. ръстът е от 31% по данни на Европейския доклад за електронна търговия. Пазарът достига стойности от 1,2 млрд. евро за 2021 г., а за 2022 г. обемът надхвърля 1,6 млрд. евро, посочи събеседникът.
Годишният онлайн бюджет за пазаруване на българина е 555 евро, уточни Найденова. И допълни, че българските онлайн купувачи все повече се ориентират към качествени продукти с висока добавена стойност. „Виждаме увеличена кошница при еднократно пазаруване, за да се достигнат нивата за безплатна доставка“, посочи експертът.
Относно перспективите в онлайн пазаруването Найденова отбеляза, че се очаква „много нови технологии да бъдат прегърнати от онлай търговците“.
„Предвид високия процент на върнати поръчки в модната индустрия очакваме да бъдат внедрени технологии като добавена и виртуална реалност. Очакваме и автономни превозни средства да се включат в доставките, което е близкото бъдеще“, каза събеседникът.
Как протекоха кампаниите около Черния петък и Кибер понеделника? Как се измерва потребителското удовлетворение от онлайн пазаруването? Доколко са информирани вече българските потребители за своите права и за опасностите при пазаруване в интернет?
Вижте целия разговор във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 1 година Fashion Days прилага Директива 83/2011/ЕС на Европейския парламент и на Съвета ... в рамките на 14 дни от упражняването на правото на отказ от договора, ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар