IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Sony: Имаме технологията за хуманоидни роботи, но чакаме смисленото им ползване

Компанията твърди, че ключово е измислянето на приложение на въпросните роботи, а не напразното им създаване

20:50 | 06.12.22 г. 1
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Noriko Hayashi/Bloomberg
Снимка: Noriko Hayashi/Bloomberg

Японският производител на електроника и гигант в развлекателната индустрия Sony Group обяви, че разполага с технологията за бързо създаване на хуманоидни роботи, но ще започне да ги произвежда, след като установи как могат да бъдат ефективно използвани, предава Ройтерс.

„Що се отнася до технологията, няколко компании в света, включително тази, имат достатъчно натрупани технологии, за да ги правят бързо, след като стане ясно коя употреба е обещаваща“, коментира главният технологичен директор на Sony Хироаки Китано.

„Ключът е в разработването на приложение“, твърди той.

Sony пусна куче робот, наречено Aibo, преди повече от две десетилетия. Компанията продаде около 150 хил. бройки от него между 1999 г. и 2006 г., а през 2018 г. пусна по-развита версия, която продаде около 20 хил. бройки през първите си шест месеца на пазара.

Роботът Aibo, разработен от Sony преди две десетилетия. Снимка: Noriko Hayashi/Bloomberg Роботът Aibo, разработен от Sony преди две десетилетия. Снимка: Noriko Hayashi/Bloomberg

Хуманоидни роботи се разработват от десетилетия от Honda Motor и Hyundai Motor, а през септември главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск показа прототип на хуманоиден робот, наречен Optimus.

Компанията на Мъск има плаващи планове да разположи хиляди роботи в своите фабрики, като евентуалнo предложи милиони по целия свят.

Китано коментира, че Sony, въоръжена със своята експертиза в аудиовизуалните технологии и богато развлекателно съдържание, включително музика и видео игри, е в добра позиция да играе важна роля в метавселената и потапящите виртуални светове.

Метавселената е неясен термин, обобщаващ идеята, че потребителите ще прекарват повече време онлайн в симулирана среда. Въпреки че концепцията е още в развитие, тя се превърна в модерна дума сред компаниите и е двигател на отделянето на средства в индустрията.

„Що се отнася до метавселената, хората няма да се появят само защото сте създали място... Съдържанието е това, което прави или разрушава метавселената“, допълва Китано.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 20:50 | 06.12.22 г.
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 3
zelka007
преди 1 година
мда ... прав е ... трябва набор от приложения . да ли пък първо да стандартизират малко идеята , и вход/изхода за приложения ... може би малко нормативна база за местата за приложение също нема да е излишна , за да се избегнат конфликтите ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още