Преди Netflix да пусне през 2021 г. филма „Don’t Look Up” малка група от американски абонати е имала шанса да го гледа предварително и да каже на стрийминг гиганта, че продукцията е прекалено сериозна, твърдят източници, запознати с въпроса.
По думите им създателите на филма са използвали тази обратна връзка, за да вкарат комедиен елемент в него и да го направят по-привлекателен за широката аудитория.
Въпреки че филмът не получи много добри отзиви от критиците, „Don’t Look Up” все пак беше номиниран за четири от Наградите на академията и разби рекорда на Netflix за седмични часове, прекарани в гледането на конкретен филм – рекорд, който лентата все още държи.
Сега Netflix планира да разшири групата си от гледащи предварително от сегашните над 2000 абонати, като включи десетки хиляди потребители по целия свят в началото на следващата година, споделят източниците, запознати с тези планове.
Netflix работи по това да се увери, че всеки долар, който харчи за съдържание, получава максимално внимание и ангажираност от нейните над 223 млн. абонати по целия свят. Това се случва в момент, в който инвеститорите все по-внимателно разглеждат разходите за съдържане и се фокусират повече върху рентабилността.
Тази година Netflix преживя две поредни тримесечия, в които регистрира спад на броя на абонатите. Освен това каза на Wall Street, че очаква да продължи да харчи за нови филми и сериали по около 17 млрд. долара годишно в следващите няколко години. През третото тримесечие компанията все пак се върна към растежа на броя на абонатите.
Програмата, наречена Netflix Preview Club, е започнала преди повече от година и копира отдавна позната холивудска традиция за гледане на филмите от малък брой хора преди окончателната премиера. Зрителите гледат някои сериали и филми преди официалното им пускане в стрийминг платформата, а след това отговарят на анкети за съдържанието, така че да споделят какво харесват и какво не в продукцията.
Определянето доколко да се разчита на ранна обратна връзка от абонатите е предизвикателство за Netflix, която отдавна се гордее, че предлага на създателите свобода да правят артистичен избор. Компанията се опитва да бъде внимателна в споделянето на отзивите, но без да налага категорични промени, посочват източниците. Създателите на филми и сериали обикновено могат да решат какви промени да направят.
В „Don’t Look Up” участват Мерил Стрийп, Леонардо ди Каприо и Дженифър Лорънс. Филмът разказва история за безгрижието на света в момент, в който той е изправен пред комета, която заплашва да унищожи Земята – метафора за климатичните промени. Представители на създателя на „Don’t Look Up” Адам Маккей не са отговорили на запитванията за коментар.
Други стрийминг компании също са търсили обратна връзка от зрителите чрез подобни програми. Amazon е поканила някои клиенти да гледат и да дават отзиви, включително идеи, за филми и сериали чрез платформата „Amazon Preview”. Контролираната от Walt Disney Hulu от години кани някои потребителите да изказват мнение за съдържанието, след като бъде пуснато, или да отговорят на въпроси в рамките на програма, наречена „Hulu Brain Trust”.
Тази практика е добре позната сред големите филмови студиа, които тестват съдържание по този начин от ерата на нямото кино. Те търсят отзиви от зрители извън развлекателната индустрия, за да получат реална представа как те възприемат историята и героите. Създателите на „Фатално привличане“ заснемат наново финала на филма от 1987 г., след като той се представя слабо пред тестовата публика, макар че промяната поражда спорове сред екипа, споделя пред биографа си бившият главен изпълнителен директор на Paramount Pictures Шери Лансинг. Филмът в крайна сметка получава шест номинации за „Оскар“.