Главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси заяви, че не съжалява за голямото наемане на персонал през последните години, въпреки че технологичният гигант сега провежда едни от най-големите корпоративни съкращения в историята си, пише Wall Street Journal.
„Тази година имаме една много несигурна икономическа среда, а в последните няколко години наемахме агресивно“, коментира Джаси на конференция на The New York Times. По думите му целта на компанията е да прегледа бизнеса си „внимателно и задълбочено“ и да избегне компромиси с „ключови дългосрочни“ залози.
Джаси защити наемането на много хора от Amazon по време на пандемията, като заяви, че бизнесът на компанията с търговия на дребно е нараснал с „безпрецедентна“ скорост през 2020 г. „По това време това ни принуди да вземем решения да харчим повече пари и значително по-бързо да изграждаме инфраструктура, отколкото някога сме си представяли, че ще го направим“, коментира той.
Сега компанията съкращава служители в корпоративните си редици, които могат да засегнат около 10 хил. души, или около 3% от корпоративния персонал.
Голям дял от тези съкращения са фокусирани върху звеното на Amazon за устройства, което отдавна е оглавявано от марката Alexa. Подразделението, което се разрасна до над 10 хил. служители, генерира загуба от над 5 млрд. долара годишно в част от последните няколко години, писа наскоро Wall Street Journal.
Джаси повтори мотивите на компанията да се противопостави на създаването на синдикални организации сред служителите, като заяви, че това може да забави развитието на продукти или бизнеса. По думите му Amazon плаща добре на работниците си. Служителите в склад на Amazon в Стейтън Айлънд, Ню Йорк, гласуваха да се обединят по-рано тази година, въпреки че работниците на други места решиха, че няма да последват този пример.
Отделно от това Джаси коментира обработката на противоречиво съдържание в платформите за електронна търговия и видео на гиганта. Видео в Amazon Prime, наречено „Hebrews to Negroes: Wake Up Black America”, което включва фалшиви конспирации за евреите, привлече вниманието в САЩ, след като баскетболната звезда Кайри Ървинг го популяризира сред милионите си последователи в Twitter.
„Вътре в компанията няма да толерираме дискриминация или тормоз“, коментира Джаси, но допълва, че Amazon трябва да признае, че има стотици милиони клиенти с различни гледни точки. „Трябва да сме готови да позволим достъп до тези гледни точки, дори и да са нежелателни“.